Jump to content
Cope

Lite från dagens flygning...

Recommended Posts

Äntligen tillät vädret att man kunde flyga en runda. Inga bilder att hoppa jämfota över. Jag är bara glad att jag kom ut och kunde konstatera att jag löste ett problem jag har haft med drönaren. För övrigt så trodde jag att jag hade löst problemet men det hade jag inte :D

Åkte upp till Kullabergs spets där jag inte känner mig riktigt färdig ännu. Har iaf flugit där utan problem vid 2 tidigare tillfällen men vid dom två senaste tillfällena så har jag haft problem med utrustningen. Trodde mig tidigare ha löst det via inställningar i appen då telefonen var utbytt och alla inställningar inte var riktigt rätt.

Idag fick jag samma problem och nu kopplade jag ihop att det är radarn som stör. Den har varit i drift vid båda tillfällena jag har haft problem :)

Det som är konstigt är att den bara verkar störa åt nordväst. Allt funkade felfritt när jag lyfte från hamnen i Mölle. Skit samma, nu vet jag iaf vad problemet är och snurrar radarn så är det inte lönt att försöka lyfta från bergets spets iaf.

1. Från hamnen i Mölle. Och i nästan av bergets slut står radarn och snurrar....

DJI_0159.jpg

2. Dom tre övriga bilderna får bli från Bräcke Mölla som ligger på min väg ut till berget. Tidigare ett favoritmotiv tills dom byggde den röda ladan :(

DJI_0163.jpg

3.

DJI_0165.jpg

4.

DJI_0167.jpg

Och nu sitter man återigen och lyssnar på regnet som smattrar på takfönstret :(

Mycket fina bilder du tagit och bra att det där problemet fått sin lösning!

3 minuter sedan, Rolf sade:

Mycket fina bilder du tagit och bra att det där problemet fått sin lösning!

Tack.....Ja, det var riktigt skönt att hitta den felande länken. Jag kan flyga där uppe men blir helt blind då kameran bara visar en svartvit stillbild. Därför blir det lite meningslöst då jag varken kan filma eller fota.

Tack Mathias🙂

Ja, det var skönt att jag hittade problemet och att det inte låg hos mig😀

Synd att det blir såna störningar bara när radarn är igång. Snurrar den så är det inte lönt att försöka lyfta från bergets spets.... 

Spændende...Den mølle køre den stadigvæk rundt ? Eller bliver den ikke brugt ? :) Hvad er det lange tynde bræt som ligger foran mølle for noget ? 

9 timmar sedan, sanne sade:

Spændende...Den mølle køre den stadigvæk rundt ? Eller bliver den ikke brugt ? :) Hvad er det lange tynde bræt som ligger foran mølle for noget ? 

Den använda ibland av entusiaster. Jag har köpt mjäl där vid något tillfälle då det var möllarens dag eller vad det nu kallas :)

Den långa brädan visar bara var kanten är då man parkerar sina bilder framför den.

1 hour ago, Cope said:

Den använda ibland av entusiaster. Jag har köpt mjäl där vid något tillfälle då det var möllarens dag eller vad det nu kallas :)

Den långa brädan visar bara var kanten är då man parkerar sina bilder framför den.

Nå okay..ja for det var lidt svært lige at se :-) men spændende at kikke med :)

16 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Ser fantastiskt fint ut Conny. Skönt när man hittar lösningar på problemen. :thumbsup:

Tack :)

Ja, och framförallt när felen inte innebär att något är trasigt :)