Jump to content
Sign in to follow this  
Nattvakten

Intressekoll analoga kameror/objektiv

Recommended Posts

Hej.

Kommer till våren/sommaren ha lite blandat analoga kameror (35mm film) och objektiv att sälja plus en och annan kamera väska om dom inte alla går åt då jag fått en del intressenter jag känner privat som vill ha.

Har ett gäng Minolta kameror av olika modeller från 80-90tal kanske någon från 00, samtliga är systemkameror med valbar autofokus.

Till dessa har jag lite blandade objektiv från Minolta och Sigma, dessa funkar även till modernare Sony/Minolta digitala kameror, med några få undantag, ska finnas en lista från Sony online.

Om intresse finns så kommer jag erbjuda här i mer detalj längre fram, priserna kommer ligga på 300kr (Kamera kropp med objektiv) och uppåt till kanske 500-600kr plus frakt beroende på skick/model och extra prylar som rem, väska, sol/lins skydd etc. 

Då kommer kameran vara efter bästa förmåga rengjord, putsad och testad med batteri, alla är inte testade med film av mig personligen.

Så vill du börja filmfota igen eller testa för första gången är det ett utmärkt tillfälle för några hundralappar.

I analoga forumet har jag tagit ett par exempel bilder med en 7000(i) tillverkad 1988 med kamerans standard inställningar motsvarande på digitala kameror (Auto) med en standard Kodak color plus 200 ISO film. 

Skulle någon vara intresserad men inte orkar vänta till jag fått tummen ur och rengjort/testat kamerorna kan jag självklart ta mig tid tidigare.