Jump to content

Recommended Posts

Begav mig ut idag då vädret blev skapligt men kom iväg alldeles för sent så jag hann inte vara ute så länge. Ser ut att bli kallare men ännu bättre i väder i morgon så jag siktar på att komma ut då igen.

Jag hade inget mål utan körde runt ett tag, tills jag kom på att åka ut på Gålö igen, inte långt i från vår "hemmacamping". Tänkte att jag skulle vilja bli bättre på ICM, och av ett större antal bilder blev det bara denna keeper, och det här visar ju hur mycket man har att lära...-_-

Har en förebild som är riktigt vass, och även om man kanske inte alltid bör försöka efterapa någon så skulle jag ju vilja ta nåt i liknande stil i alla fall, och nu har jag inlett mina övningar. Har ju inte så länge kvar att öva på dock, innan jag ska opereras...

IMG_7673r23m.thumb.jpg.1d8d86feaeafdadb7f5689dc57671435.jpg

Just nu, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

ICM är inte enkelt och även om du, i ditt tycke, inte lyckades superbra så har du i alla fall börjat träna och det är bra. :thumbsup:

Jo så är det, har bara begränsat med tid. Jag har en vision om hur jag vill få det att bli, men är inte där än, har lång väg att gå märker jag...:)

ICM brukar inte vara min melodi. Men kämpa på tills du sätter den. När du väcker min gunst så vet du att du har hittat rätt :)

On 2020-01-18 at 8:09 PM, Farsta (Hasse) sade:

Du gör verkligen det bästa av gråvädret. Snyggt!

Tja, jag gjorde vad jag kunde, tackar så mycket!

On 2020-01-18 at 8:18 PM, ToddeSwe sade:

Som sagt, det är inte vad utan att man gör det som räknas. :)

Jo så är det, men i bland vill jag ju bli nöjd med vad jag gör också...:unsure:

23 timmar sedan, Cope sade:

ICM brukar inte vara min melodi. Men kämpa på tills du sätter den. När du väcker min gunst så vet du att du har hittat rätt :)

Oj, lyckas jag med det då lär det ju vara nåt i hästväg  med andra ord... :lol: Vet inte om jag kommer så långt, men tänker ge det en liten chans att få det som jag vill...

2 timmar sedan, Mathias sade:

Ser väl inte så tokigt ut!! Men du får kämpa vidare tills du är nöjd :)

Nja, alltså man ser ju att det är en ICM, men det blev inte i närheten av det jag vill ha det till, så ja, jag får kämpa vidare!

8 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Jo så är det, men i bland vill jag ju bli nöjd med vad jag gör också...:unsure:

Det är ju det som driver en att gå ut tycker jag. Den dagen då man bara tar keepers så tror jag man tröttnar och får fotosvackor. Eller så söker man sig mot andra objekt och utmaningar. För mig ligger det roliga i alla mina misslyckande som lär mig och fostrar mig. 

Jag tycker ändå att den är ganska lyckad även om du inte fick det som du önskade. Jag gillar ju den här konstformen, och följer dig gärna och ser hur det utvecklas :) Många kanske tror det är enkelt att ta en suddig/skakig bild, men det är f*n så svårt att få till en konstnärlig bild. Mina försök går i perioder, men perioderna slutar alltid med att jag ger upp för att det är för svårt! Kämpa Jens, jag vill också lära mig!

Hur lång exponeringstid hade du här?

On 2020-01-20 at 11:11 AM, Mona sade:

Jag tycker ändå att den är ganska lyckad även om du inte fick det som du önskade. Jag gillar ju den här konstformen, och följer dig gärna och ser hur det utvecklas :) Många kanske tror det är enkelt att ta en suddig/skakig bild, men det är f*n så svårt att få till en konstnärlig bild. Mina försök går i perioder, men perioderna slutar alltid med att jag ger upp för att det är för svårt! Kämpa Jens, jag vill också lära mig!

Hur lång exponeringstid hade du här?

Tack Mona! :)

Den kanske funkar som ICM, men den är inte vad jag tänkte mig. Och frågan är om jag kommer att komma dit jag vill, den förbild jag har är Erik Malm, hans bilder är grymma i mina ögon. Men läste nu att han hade slipat på sin teknik och övat i tio år, det är ju lika länge som jag fotat aktivt över huvud taget...<_<

Minns inte vad jag hade för inställningar, kan kolla upp det sen, vet i alla fall att  jag hade mitt  ND 8-filter.

Hittade själv!

https://www.erikmalm.com/

Detta gillar jag skarpt! Ska nog börja träna jag också igen. Bra nu när årstiden inte visar sig från sin vackraste sida. Bättre att vara kreativ, än passiv :) 

7 minuter sedan, Mona sade:

Hittade själv!

https://www.erikmalm.com/

Detta gillar jag skarpt! Ska nog börja träna jag också igen. Bra nu när årstiden inte visar sig från sin vackraste sidan. Bättre att vara kreativ, än passiv :) 

Fan vad bra det där var! Tänk om man kunde skapa sådan konst med kameran...

Jag följde viss honom på fb såg jag:lol: Jag och namn.... Kolla gärna in hans bilder där! WOW!!

On 2020-01-23 at 9:29 PM, Mona sade:

Jag följde viss honom på fb såg jag:lol: Jag och namn.... Kolla gärna in hans bilder där! WOW!!

Ja han är grym, begriper inte hur han fixar sina bilder med en exponering...:confused0006:Jag fick till en bild som inte var så snygg men den påminde lite om hur hans bilder blir men den kom egentligen till av en slump... men den var så dålig i övrigt så den kastades..:D

Det krävs kanske tio års finslipning...

On 2020-01-23 at 7:43 PM, Mona sade:

Har du någon länk till Erik Malm?

Sorry, jag hinner inte med, är lite för inaktiv här. Har för mycket annat som snurrar i huvudet nu om man så säger, men tur att du är duktig på att reda dig själv och hitta det du söker på egen hand... :)