Jump to content
Cope

2018 & 2019 års startbilder är äntligen gjorda...

Recommended Posts

Har helt tappat fotfästet och frångått min stenhårda princip att bygga innevarande års bildspel efter varje månads slut. Då blev det inte så slitsamt då det bara är innevarande månads bilder som ska tillföras till spelet.

I dagsläget har jag både 2018 & 2019 års bildspel framför mig som måste byggas....suck....Detta gör jag inte om, dels för jag har glömt hur man gjorde och vilka inställningar jag hade och dels för att det inte är jätteroligt att montera ihop alla bilderna som ska in.

Men, men...jag får ta tjuren vid hornen och börja inom kort nu när startbilderna iaf äntligen blev gjorda....

2018Startbild 20181024.jpg

2019

startbild 2019 1024jpg.jpg

Jag önskar dig lycka till och tycker det är strongt av dig att varje år göra ett bildspel av årets bilder.

Tack😊

Jag tycker att det i slutändan är värt besväret då alla som vill kan se vad jag har gjort under året på TV:n tillsammans med lite bakgrundsmusik. 

Ikväll blir det dock inget byggande då jag ska käka pulled pork och bara jäsa i soffan😊

Ja lycka till, själv har jag inte alls den disciplinen , mitt mål är att spara över mina bilder varje månad till en extern hårdisk, men i stort sett alla bilder från 2019 loch delvis 2018 ligger fortfarande kvar på datorn...-_-

Men jag är imponerad över att du allt som oftast lyckats göra dina bildspel som planerat!:thumbsup:

8 minuter sedan, Jens Nilsson sade:

Ja lycka till, själv har jag inte alls den disciplinen , mitt mål är att spara över mina bilder varje månad till en extern hårdisk, men i stort sett alla bilder från 2019 loch delvis 2018 ligger fortfarande kvar på datorn...-_-

Men jag är imponerad över att du allt som oftast lyckats göra dina bildspel som planerat!:thumbsup:

Hehe, det är lite så det har blivit hos mig och det känns inget vidare för min del. Jag måste försöka komma till avslut så jag kan slå i sista spiken i kistan för varje år s a s :)

53 minuter sedan, Mathias sade:

Stort lycka till med dina bildspel :)

Kul att du gör något vettigt med dina bilder!!

Tack, år 2018 blev precis klart med den 2:a bränningen. Gör alltid 2 kopior för säkerhets skull :)

14 timmar sedan, ToddeSwe sade:

eh ska detta vara ett bildspel? Isf hur får man igång det?

Nä, det är bara startbilderna till bildspelen som jag håller på att montera ihop :)

Vill du se spelen får du komma hem på en fika och glo på min TV :)

1 timme sedan, Cope sade:

Nä, det är bara startbilderna till bildspelen som jag håller på att montera ihop :)

Vill du se spelen får du komma hem på en fika och glo på min TV :)

Aha! :)

Det blir jäkla långt att åka och jag är säker på att det skulle vara värt det MEN njae. :)

Kan du inte posta någonstans?

6 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Aha! :)

Det blir jäkla långt att åka och jag är säker på att det skulle vara värt det MEN njae. :)

Kan du inte posta någonstans?

Nä, dom ska inte bli offentliga utan dom får ses här hemma :)

Är så impad av dig som gör detta!! Tar du med alla bilder du tagit, eller väljer du ut vilka som ska få vara med?

2 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Imponerande Conny. Detta skulle man så klart göra varje år men det blir ju aldrig av, latmasken antar jag är inblandad.

Hehe, då är vi två latmaskar. Och jag får väl tvinga mig om jag ska vara ärlig :)

1 timme sedan, Mona sade:

Är så impad av dig som gör detta!! Tar du med alla bilder du tagit, eller väljer du ut vilka som ska få vara med?

Nä, för tusan. Jag väljer ut lite från alt som jag har varit med om under året. Båda spelen är nu klara och båda hamnade på strax över 1 timmes tittande. Tror jag ligger någonstans runt 500-600 bilder per spel. Och då filerna numera är stora så blir cd-skivan nästan full numera :)

8 timmar sedan, Cope sade:

Hehe, då är vi två latmaskar. Och jag får väl tvinga mig om jag ska vara ärlig :)

Nä, för tusan. Jag väljer ut lite från alt som jag har varit med om under året. Båda spelen är nu klara och båda hamnade på strax över 1 timmes tittande. Tror jag ligger någonstans runt 500-600 bilder per spel. Och då filerna numera är stora så blir cd-skivan nästan full numera :)

Grymt jobb Conny!

Jag har tanken men har väl samma mask som Ulf har, latmasken :)

Har dock för avsikt med 2020 att vara mer strukturerad löpande under året och då inbillar jag mig att det blir lite enklare, så vi får väl se helt enkelt :)

11 timmar sedan, Martin sade:

Grymt jobb Conny!

Jag har tanken men har väl samma mask som Ulf har, latmasken :)

Har dock för avsikt med 2020 att vara mer strukturerad löpande under året och då inbillar jag mig att det blir lite enklare, så vi får väl se helt enkelt :)

Tack :)

Jag kan lova att det blir enklare om man är strukturerad. Och det ska jag också bli igen under innevarande år :)

Och med facit i hand kan jag konstatera att det blev myycket övergivet både 2018 och 2019. Måste ändra på det och försöka få in lite landskap i portföljen igen :)