Jump to content
ToddeSwe

Äntligen fick jag den efter 6 månaders väntan.

Recommended Posts

Tredje gången gillt heter det ju och det stämmer iaf på mitt försök att köpa en större ryggsäck till ett småländskt pris. 

Första och andra försvann på vägen hit där gick fyra månader. 

Den sista kom så äntligen idag efter att ha beställts i början på december. 

Lowepro 400, kommer att ta tid att vänja sig vid att öppna den på fel sida. 

Äntligen kan jag ta med den i jobbet igen  

4E6CD42B-5503-4F71-B175-215FBAF55BD6.thumb.jpeg.10190aabfb8d79876e663db3e4dab9d5.jpeg

Kul Grattis....Jag har själv kört med flipside under hela min tid med kamera. Började med en 200 vidare till en 400 och sedan flera år har jag nu en 500.

Kände att jag hela tiden fick uppgradera då baguetterna hela tiden blev större och större :D

Jag gillar konceptet att öppna den i ryggen. Man slipper få skiten med sig upp från marken till ryggen när man väljer att lägga den på marken vilket man gör hela tiden. Alternativet är att man behåller midjebältet knäppt (under förutsättning att det når runt) och sen svänger fram den. Då kan man öppna den och plocka fram baggen utan att ta av hela ryggan. Och det kan ju vara bra om man har gått ut och ställt sig i havet ;)

Ha ha ha ... :)

Kommer inga baggar i min som smälter och kladdar ner. :)

Jag vänjer mig, man kan vänja sig vid det mesta. EN sak stör mig bara, flärpen håller sig inte öppen. Den vill stänga sig hela tiden.

Hehe, dom ligger inte så länge att dom hinner kladda ner :)

Kan hålla med dig om flärpen. Hade du inte nämnt det så hade jag inte kommit på det men nu när du säger det så kan det kanske vara lite störigt. Fördelen är att måsarna inte kan se min bagge under tiden jag fotar :)

Ha ha ha.... jag tror jag vet varför du fotar, så du kan få äta dina baggar ifred. :)

Jag kunde inte svinga runt den och öppna med 600mm i för den tippar över för att den blir för tung. Men när man vet om det så håller man bara i den.

Visste ju om detta när jag köpte den så det är bara att vänja sig. .:)

Hehe...säg det inte till någon :)

Ok...även om du håller ena benet under som stöd??

8 minuter sedan, ToddeSwe sade:

ha ha ha

Köpte du den ny eller begagnad?

Grattis, har också en likadan men den kommer sällan ut då jag inte planerar använda all utrustning när jag ger mig av på mina små turer, även om det händer. Önskar dock att jag hade en större då jag inte får plats med något ät och drickbart om all utrustning följer med. 

Nu innan jul beställde jag dock en vanlig 40 liters ryggsäck med inbyggd stol, så jag ska kunna ta med exakt det jag vill med risk att det blir för lite utrustning...^_^

Men den hinner jag inte prova innan våren/sommaren, nu blir det ju snart dags att "vila" i ca 8 veckor...-_-

On 2020-01-15 at 6:31 PM, Cope sade:

Hehe...säg det inte till någon :)

Ok...även om du håller ena benet under som stöd??

:) lovar!

Jo det är jag tvungen till annars går den i golvet / marken.

On 2020-01-15 at 9:06 PM, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Grattis till i mitt tycke en bra rygga. Har själv en likadan och den har fungerat ypperligt under de år jag har använt den. :thumbsup: Öppningen i ryggdelen vande jag mig vid väldigt fort och vill inte vara utan den nu.

Tror vi kommer att bli kompisar så småningom. :)

8 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Grattis, har också en likadan men den kommer sällan ut då jag inte planerar använda all utrustning när jag ger mig av på mina små turer, även om det händer. Önskar dock att jag hade en större då jag inte får plats med något ät och drickbart om all utrustning följer med. 

Nu innan jul beställde jag dock en vanlig 40 liters ryggsäck med inbyggd stol, så jag ska kunna ta med exakt det jag vill med risk att det blir för lite utrustning...^_^

Men den hinner jag inte prova innan våren/sommaren, nu blir det ju snart dags att "vila" i ca 8 veckor...-_-

Tack Jens, den kommer att få jobba bara det blir väder. När jag ger mig ut så brukar jag ha en plan, landskap, fågel & djur eller makro. Så min lilla väska funkade ju tills 600mm höll på att spränga den. Nu får jag i 600mm, 50mm och 24-70 och där kommer man långt. Skulle även få med makrot om jag ville.

Tänk vad utvilad och taggad du kommer att vara efter den vilan. :)

Jag har en Flipside 300, en av dom första fotoryggorna jag köpte. Den är bra på dom små turerna! Kan också hålla med om flärpen. Irriterande att den inte håller sig öppen. Att jag köpte den var pga att den inte hade öppning utåt, utan är svårare att ta sig in i för tjuvar.

15 minuter sedan, Mona sade:

Jag har en Flipside 300, en av dom första fotoryggorna jag köpte. Den är bra på dom små turerna! Kan också hålla med om flärpen. Irriterande att den inte håller sig öppen. Att jag köpte den var pga att den inte hade öppning utåt, utan är svårare att ta sig in i för tjuvar.

Dom håller väl en livstid kan jag tänka mig för en hobbyfotograf. :)

400 funkar med mitt 600 så den behåller jag. Vare sig jag vänjer mig eller ej så får den hänga på.

On 2020-01-16 at 9:27 PM, ToddeSwe sade:

Tänk vad utvilad och taggad du kommer att vara efter den vilan. :)

Haha, man kan ju alltid hoppas...:lol: Tror snarare det blir tvärtom...:(

On 2020-01-18 at 5:54 PM, Jens Nilsson sade:

Haha, man kan ju alltid hoppas...:lol: Tror snarare det blir tvärtom...:(

Nehedå du blir som ny. 👍🏻😃

1 timme sedan, Cope sade:

Efter ett antal år av användning så håller den sig öppen😊

Låter lovande 😃

47 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Låter lovande 😃

Sen är den iofs öppnad hela vägen ner till botten. Antar att det hjälper till att se till att den förblir öppen :)

1 timme sedan, Cope sade:

Sen är den iofs öppnad hela vägen ner till botten. Antar att det hjälper till att se till att den förblir öppen :)

Det var nog det första jag kontrollerade att jag verkligen hade dragit ned dom så långt det gick. 😃

1 timme sedan, ToddeSwe sade:

Det var nog det första jag kontrollerade att jag verkligen hade dragit ned dom så långt det gick. 😃

Då mjuknar den nog med tiden ska du se :)