Jump to content
Sign in to follow this  
Farsta (Hasse)

Några bilder från helgen. Bla Sthlms högsta berg

Recommended Posts

Blivit några fina dagar. Passade på att bestiga Sthlms högsta berg Tornberget. En fin vandring där vi började vid Paradisets naturreservat..Ingen behövde syrgas och vi bar packningen själv från base camp 😃.

Låg lite is på sjöarna. 

Sen gick jag ner och tog några kvällsbilder vid sjön 

rps20200105_202541.jpg

rps20200104_124943.jpg

rps20200105_203639.jpg

OI000256.JPG

OI000255.JPG

Tack för att vi får följa med på din vandring, för mig vinner den svartvita bilden!

Till motsats till Rolf så kan jag inte tacka för någon speciell bild, tycker alla blev riktigt bra. :thumbsup:

Och ska jag säga nåt negativt så blir jag besviken på att du återigen hann före mig...😄

Dettahar varit ett mål väldigt länge, speciellt sen det nya tornet blev färdigt. Jag påbörjade en promenad dit i fjol under en stegtävling vi hade på jobbet, blev dock tvungen att vända typ en km från Södertäljevägen... Fick ändock den dagen ca 43000 steg och jag slutade som vinnare på företaget och  hamnade på 6:e plats totalt.  I höstas valde jag att inte delta av div anledningar, men det är en annan historia..

Edit:

Missade tydligen att trycka på skicka-knappen, det här skulle komma före Copes inlägg men det spelar ju ingen roll egentligen...

Du måste hit Jens. Fin utsikt och man har satt upp förklaringar vad man ser. För dig kanske närmast köra in via Tungelsta vid Tornberga (?) gård och sedan vandra

Det hör liksom till just nu. Hela trädgården på Farsta gård görs om. Fruktträd byts ut och det blir ny brygga. Men jag förstår hur du menar

21 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Du måste hit Jens. Fin utsikt och man har satt upp förklaringar vad man ser. För dig kanske närmast köra in via Tungelsta vid Tornberga (?) gård och sedan vandra

Jag förstår att det är ett måste, och jag har många gånger tänkt åka dit.

Jag och en kompis vandrade där för flera år sen, men då fanns inte det här nya tornet. Vi gick Sörmlamdsleden från Handen till Ösmo, en liten nätt vandring som tog 11 timmar. Hade inte kompisen tagit täten och hållit i taktpinnen hade vi nog fått övernatta och blivit uppätna av myggen..^_^