Jump to content

Och där satt vi....Uppdaterad

Recommended Posts

Förhoppningsvis ett lyckligt slut!! När jag körde till jobbet i morse så pratade de om på radion att det hade blåst ganska kraftigt i natt! Då kom jag givetvis att tänka på min drönare... Tog lite längre lunch för att köra till brottsplatsen, och döm om min förvåning när jag inte kunde se drönare högt där uppe i trädet :o Gick närmare och till min stora lycka hängde den nu ca 6-7meter upp med bara någon ynklig gren under!! Letade upp mina små vedklabbar jag hade haft dit häromdagen och började kasta. Lyckades träffa grenen en gång utan att den kom loss men efter ytterligare några försök träffade jag och den seglade mot marken!! Hann inte fånga den men den landade ganska mjukt och det ser inte ut som den brutit något :)

Den verkade inte heller så blöt och batteriet har varit slut sedan den landade där! Så nu har jag putsat av den och lagt den på tork (för säkerhets skull) I en plastpåse med torrbollsmedel och några påsar selica gel. Så där får den nog ligga till framåt helgen, då batteriet får åka i och se om den funkar som den ska!!

Så nu är det bara att vänta och hålla tummarna :) Återigen, tack för era glada tillrop och goda idéer!! :wub:

1.

IMG_6360.thumb.jpg.5ed7d7af63dd60947b8d88e6b28b4e13.jpg

2.

IMG_6361.thumb.jpg.c36d5f82dca8d56c4aa16fdbfca65577.jpg

3.

IMG_6364.thumb.jpg.476e8b0903bfdc2dbe5dd8309ed34a54.jpg