Jump to content
Mathias

Och där satt vi....Uppdaterad

Recommended Posts

Ja då har man satt sin drönare runt 15-20m upp i en björk :smiley-angry049:Har gjort lite tappra försök att pricka den med div. pinnar för att se om den lossnar, men utan resultat! Får åka dit imorgon igen för nya försök, blir väl att ta med en stege och klättra som sista utväg!

Här sitter den!

IMG_6328.thumb.jpg.9a1dd992f3882943fe4a70e79a0a1fce.jpg

IMG_6330.thumb.jpg.7cce0c0c88ab2c52712d6013e0b9a293.jpg

IMG_6331.thumb.jpg.f48c643d9eb103765eee5ff24bc89222.jpg

IMG_6332.thumb.jpg.681e369efc863bc7786a828a1c3dc445.jpg

16 minuter sedan, Rolf sade:

Aj då, ser inte bra ut.

Nej, men det är väl sådant man får räkna med!

12 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Aj! Aj! Aj! Fan vad tråkigt! Brandkåren ... känner du ingen där? Eller är det ute i skogen?

Ja lite surt... Nej det är svårt att komma dit och ett naturreservat också så man får vara varsam!

5 minuter sedan, Mathias sade:

Ja lite surt... Nej det är svårt att komma dit och ett naturreservat också så man får vara varsam!

Håller tummarna! Känner du ingen med drönare så ett snöra med krok ... :) fast då kanske båda fastnar..

Fy vad tråkigt. Lider verkligen med dig😥😥

Jag hoppas innerligt att det inte kommer något regn och att du lyckas få ner den imorgon.... 

Jag har en kompis som satte sin i ett träd och där gjorde brandkåren faktiskt ett försök att få ner den men dom nådde inte upp. Men det var dock inte i något naturreservat..... 

Håller både tummar och tår för att det ska sluta lyckligt.... 

Men jösses!!! Hur ska du få ner den?? Det var inte den lägsta björken du valde! Håller tummarna att du får ner den. Du får klättra försiktigt.

Klättra upp och ha en stav att stöta med?  Vet inte vad en firma tar. Föreningen anlitade klättrare ( engelsmän) att ta ner ett träd som stod på ett jobbigt ställe. Kanske finns nåt liknande där du bor? De är viga som apor och uppe i ett nafs

Hoppla hoppla, det där var kanske inte den bästa landningsbanan, hoppas det löser sig...  Du får kanske köpa en till och utföra en räddningsaktion med en vajer och krok...:unsure:

On 2020-01-05 at 6:31 PM, ToddeSwe sade:

Håller tummarna! Känner du ingen med drönare så ett snöra med krok ... :) fast då kanske båda fastnar..

On 2020-01-05 at 8:28 PM, Cope sade:

Fy vad tråkigt. Lider verkligen med dig😥😥

Jag hoppas innerligt att det inte kommer något regn och att du lyckas få ner den imorgon.... 

Jag har en kompis som satte sin i ett träd och där gjorde brandkåren faktiskt ett försök att få ner den men dom nådde inte upp. Men det var dock inte i något naturreservat..... 

Håller både tummar och tår för att det ska sluta lyckligt.... 

On 2020-01-05 at 8:45 PM, Farsta (Hasse) sade:

Nä vad tråkigt! Hoppas den lossar för det är väl nästan enda chansen? Sitter så högt

On 2020-01-05 at 8:57 PM, Mona sade:

Men jösses!!! Hur ska du få ner den?? Det var inte den lägsta björken du valde! Håller tummarna att du får ner den. Du får klättra försiktigt.

On 2020-01-06 at 8:52 AM, Fredrik H sade:

OJOJOJ....ser ut att bli ett nattjobb med yxa'n

Nu finns det 2 "kapten trädtopp"

On 2020-01-06 at 9:40 AM, Farsta (Hasse) sade:

Klättra upp och ha en stav att stöta med?  Vet inte vad en firma tar. Föreningen anlitade klättrare ( engelsmän) att ta ner ett träd som stod på ett jobbigt ställe. Kanske finns nåt liknande där du bor? De är viga som apor och uppe i ett nafs

On 2020-01-06 at 9:45 AM, Fredrik H sade:

Och hoppas det inte börjar regna :o

On 2020-01-06 at 10:29 AM, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Usch så dumt det blev där. Både Jonsered och Husqvarna har fiffiga maskiner som kan hjälpa dig men var beredd på att springa om det dyker upp ilskna människor.

6 timmar sedan, Fredrik H sade:

Hur har det gått? Hoppas du har lyckats få ner den. 

5 timmar sedan, sanne sade:

Åh nej sikke noget lort..håber du har fået den ned der fra ?? 

2 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Hoppla hoppla, det där var kanske inte den bästa landningsbanan, hoppas det löser sig...  Du får kanske köpa en till och utföra en räddningsaktion med en vajer och krok...:unsure:

Tack för alla glada tillrop och goda ideer!! Drönaren sitter fortfarande kvar (om den inte trillat ner idag). Var där igår med VP-rör och gjorde ett tappert försök men nådde inte fram till den innan rören gav vika...

Nästa test, stort tack Conny för god idé och glada tillrop, blir att med pil och båge försöka skjuta en fiskelina över grenen och på så sätt använda linan att ruska om med på grenen.

Så idag har Robin Hood köpt pil o båge, testet kan kanske ske först till helgen så då hoppas jag på bra skytteväder :)

38 minuter sedan, Mathias sade:

Tack för alla glada tillrop och goda ideer!! Drönaren sitter fortfarande kvar (om den inte trillat ner idag). Var där igår med VP-rör och gjorde ett tappert försök men nådde inte fram till den innan rören gav vika...

Nästa test, stort tack Conny för god idé och glada tillrop, blir att med pil och båge försöka skjuta en fiskelina över grenen och på så sätt använda linan att ruska om med på grenen.

Så idag har Robin Hood köpt pil o båge, testet kan kanske ske först till helgen så då hoppas jag på bra skytteväder :)

Ha ha ha du har iaf humorn kvar märker jag. Kan bara säga lycka till! Tror jag pratar för alla när jag säger att jag håller tummarna för dej.

8 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Ha ha ha du har iaf humorn kvar märker jag. Kan bara säga lycka till! Tror jag pratar för alla när jag säger att jag håller tummarna för dej.

Tack!! Var ju lite sur på mig själv när det hände men det som är gjort är gjort. Har väl ställt in mig på att den är förlorad, allt annat är en bonus!!

Går inte att deppa ner sig för det :)

2 minuter sedan, sanne sade:

Er det ikke nemmere at fælde træet ? Har du ikke en motor sav ?? :D:D

Trädet står i ett naturreservat så det blir nog inte så populärt om jag fäller det :)

1 minut sedan, Mathias sade:

Tack!! Var ju lite sur på mig själv när det hände men det som är gjort är gjort. Har väl ställt in mig på att den är förlorad, allt annat är en bonus!!

Alla är vi olika, men du ska se att det löser sig. Klarar den nätterna utomhus så tror jag du får ner den.

Tror nog att du ska satsa på en grövre lina. Typ flagglina, eller något tunnare. Tror inte du får kraft nog med fiskelina. 

Aj aj aj.... ett annat tips kan ju vara att höra med någon klätterklubb eller liknande om de inte kan ta sig upp i trädet med lite selar och annat som skydd för egen del. 

Den här firman fäller främst träd, men genom trädklättring. De finns väl dessutom i dina krokar - kanske något de kan tänka sig titta på?
https://www.xn--trdfllning24-hcbc.se/vaxjo/

Jag håller också tummarna att du får ner den. Hoppas ni inte har lika mycket regn som vi haft.. Är den vädertätad?

11 hours ago, Mathias said:

Trädet står i ett naturreservat så det blir nog inte så populärt om jag fäller det :)

Nej så går det jo ikke ..håber det lykkes at få den ned..