Jump to content
Sign in to follow this  
Cope

Nyår....

Recommended Posts

Ville testa filma raketer och det provade jag :)

Gjorde inga försök att göra så bra ifrån mig som möjligt genom att kolla upp hur man ska göra för bästa resultat.

Utgick efter eget huvud och jag tror att jag har iso 6400, f2.8 och manuell fokus som jag glömde sätta någonstans :)

En skitfilm som får vara en lärdom hur man inte ska göra :D

för övrigt blir det nog inga fler raketfilmer då det inte var ett dugg roligt. Vågade inte flyga i mörkret utan hovrade på samma plats :)

https://drive.google.com/open?id=10uZBT2FWW7m7oGaplxRxWXa0zg9TF4Bi

Så dålig var den ju inte, man ser ju vad det är i alla fall och vettigt exponerat också. Jag förstår dig att du inte gillade att flyga i mörkret.

Förstår inte heller vad som är dåligt. Men det var ett dåligt fyrverkeri måste jag säga. :) Small nog mer i Alvesta tror jag.

Var är detta filmat?

1 timme sedan, Rolf sade:

Så dålig var den ju inte, man ser ju vad det är i alla fall och vettigt exponerat också. Jag förstår dig att du inte gillade att flyga i mörkret.

Nja, den är grynig och ur fokus på raketerna.

43 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Förstår inte heller vad som är dåligt. Men det var ett dåligt fyrverkeri måste jag säga. :) Small nog mer i Alvesta tror jag.

Var är detta filmat?

Detta är en mkt liten del av stan som jag hade framför mig. Det small rätt bra här nere också :)

Det är filmat från en balkong från en silo på ca 25 meters höjd. Hade ju äran att fia nyår ännu en gång i fabriken som gud glömde :)

39 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Tycker det var en helt okej film med dom förutsättningarna. :thumbsup: Nästa gång får du flyga mitt i fyrverkeriet för lite mer spänning. :D

Haha...skanfördöka uppfylla din önskan😉

4 timmar sedan, sanne sade:

Ja hvorfor ikke..Men hvor højt var dronen her ? 

Cirka 26 meter....

Det blev ju inte alls tokigt!! Själv kom jag på det för sent, flög bara rakt upp och tog några långexponeringar på de fåtal raketer som kom. Blev helt kass så de åkte i papperskorgen direkt....:D

35 minuter sedan, Mathias sade:

Det blev ju inte alls tokigt!! Själv kom jag på det för sent, flög bara rakt upp och tog några långexponeringar på de fåtal raketer som kom. Blev helt kass så de åkte i papperskorgen direkt....:D

Hehe, man kan inte lyckas alltid. Som väl är så kommer det kommer fler nyår och då sätter du dom :)

1 timme sedan, Martin sade:

På tal om nyår och drönare. Nästa år ser jag fram emot att Conny och Mathias firar tillsammans och sätter ihop en show till oss andra.

2000 drönare välkomnade Shanghai in till 2020:
https://www.youtube.com/watch?v=Zh3-Mvrp1Lc

Haha....det där slår vi lätt med lite skumpa innanför västen. Tror inte ens vi behöver öva i förväg :D