Jump to content
ToddeSwe

Redigera så färgerna poppar ...

Recommended Posts

8 timmar sedan, lillepv sade:

Du kanske kan pröva fliken NML i LR.

Tack men jag har varit där och blev bara orolig när jag såg alla färgerna.

Detta sättet kändes bättre då jag väljer en färg från objektet och bara förstärker det. MEN jag tror det är så att en päls skiftar ju i olika toner och när jag väljer en att förstärka så

blir det tokigt.

Det gäller att träffa EXAKT rätt om man tar ett färgprov. Lättare än man tror. Förstora upp bilden till 200-300%, eller mer så kanske du träffar rätt.

20 timmar sedan, Mona sade:

Det gäller att träffa EXAKT rätt om man tar ett färgprov. Lättare än man tror. Förstora upp bilden till 200-300%, eller mer så kanske du träffar rätt.

Jo det visste jag så jag zoomade in 100 % och valde en färg som "jag" tyckte var brun. :) Där sket det sig. 

On 2019-12-31 at 2:27 PM, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Håller med de övriga som du säkert misstänker.

Hade du inte provat hade du inte heller vetat men nu är du lite klokare efter att ha testat detta. Kämpa på. :thumbsup:

Precis, förr eller senare så kommer det ett sätt som kanske fungerar för mig. Fast jag har nog upptäckt att mättnad gör en del av det jag är ute efter. :)

On 2019-12-31 at 3:17 PM, Mr.T sade:

Att misslyckas är egentligen inte att misslyckas. Att inte försöka, är ett misslyckande ;).

Det där är bra att ha med sig, för precis så är det. Att inte våga testa eller att inte försöka kan vara ett misslyckande, men att testa för att se om något funkar bra osv är ju i mitt tycke aldrig fel. 

35 minuter sedan, Martin sade:

Det där är bra att ha med sig, för precis så är det. Att inte våga testa eller att inte försöka kan vara ett misslyckande, men att testa för att se om något funkar bra osv är ju i mitt tycke aldrig fel. 

Då är jag hemskt framgångsrik och erfaren på misslyckande. :) Men som sagt, att inte prova är mig hemskt främmande. Då vet man ju inte om det hade funkat.