Jump to content
Cope

Dagens drönarbild

Recommended Posts

4 timmar sedan, sanne sade:

Sig mig er det ikke Skarver fugle som sidder rundt omkring  ? fint fotograferet :)

Jo, det stämmer. Det är skarvar av något slag som håller till där ute :)

16 hours ago, Cope said:

Jo, det stämmer. Det är skarvar av något slag som håller till där ute :)

Ja de elsker jo fisk :)

Tjusig bild Cope, lite stormvågor runt fyren bara så har du ett affisch-ämne!:thumbsup: Fast det finns ju redan, tryck upp den där som den är i stort format på som canvas eller nåt!:)

Den på hamnen var också nice btw, det blir helt klart annorlunda med höga perspektiv..

9 timmar sedan, sanne sade:

Ja de elsker jo fisk :)

Ja, dom gör väl det :)

5 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Tjusig bild Cope, lite stormvågor runt fyren bara så har du ett affisch-ämne!:thumbsup: Fast det finns ju redan, tryck upp den där som den är i stort format på som canvas eller nåt!:)

Den på hamnen var också nice btw, det blir helt klart annorlunda med höga perspektiv..

Tack Jens :)

Ja, det hade suttit som en fläskläpp med stormvågor men då hade jag garanterat inte kunnat flyga ut dit. Så jag får nog allt nöja mig med stiltje i mina bilder :)

Hmm, en tryckning skulle man kanske börja fundera på. Tror jag ska börja jaga ett sådan material :)

Ja, det blir lite annorlunda med höga persketiv och det är man ju inte direkt van vid att se :)

Det får bli en dagens drönarbild också. Var här för några dagar sedan men då hade jag glömt stativet i andra bilen så då blev det bara flygbilder som ännu inte är redigerade.

Återvände idag men nu var det ena utloppet stängt :( Men jag fick iaf både bilder med drönaren och kameran denna gången :)

Jaja, man kan inte få allt alla gånger :D

Bilden är tagen med 10 stopsfilter för att förlänga slutartiden något. Men det blir inte långa tider med halvöppen glugg trots filter. Vill inte blända ner för mkt då kvaliten på kameran försämras avsevärt.

DJI_0312.jpg

1 timme sedan, Rolf sade:

Jag gillar bilden, alldeles lagom rörelse i vattnet!

Tack, kul att den gillas :)

1 timme sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Jag håller med Rolf. Bra fartkänsla i vattnet. :thumbsup:

Tack, kul att du har samma känsla som Rolf :)

11 hours ago, Cope said:

Det får bli en dagens drönarbild också. Var här för några dagar sedan men då hade jag glömt stativet i andra bilen så då blev det bara flygbilder som ännu inte är redigerade.

Återvände idag men nu var det ena utloppet stängt :( Men jag fick iaf både bilder med drönaren och kameran denna gången :)

Bilden är tagen med 10 stopsfilter för att förlänga slutartiden något. Men det blir inte långa tider med halvöppen glugg trots filter. Vill inte blända ner för mkt då kvaliten på kameran försämras avsevärt.

DJI_0312.jpg

Wow fantastisk foto..spændende at se oppe fra luften af..Lukket er det også på grund af Corona ? 

On 2020-03-24 at 9:04 PM, Cope sade:

DJI_0312.jpg

Skojar du??!! Har du filter till drönaren också! förstår inte hur bilden kan bli skarp med lång slutartid. Även om den står still i luften så måste det väl ändå bli lite skak? Hur som helst så blev den en riktigt bra bild! Gillas:thumbsup:

On 2020-03-26 at 6:47 PM, Mathias sade:

Riktig kanonbild Conny :)

Föga förvånad att du även kör med filter på drönaren, när kommer första drönarbilden med en Big stopper?? :P

Tack :)

Hehe, denna är faktiskt tagen med 10 stopsfilter. Men då jag inte bländar ner så mkt pga inte tappa kvalité så blir det inga jättelånga tider :)

23 timmar sedan, Mona sade:

Skojar du??!! Har du filter till drönaren också! förstår inte hur bilden kan bli skarp med lång slutartid. Även om den står still i luften så måste det väl ändå bli lite skak? Hur som helst så blev den en riktigt bra bild! Gillas:thumbsup:

Nä, jag skojar inte. Tror jag har 6 ND filter i olika styrkor, och både med och utan polfilter. Samt ett filter som enbart är ett polfilter:)

Slutartiden kan inte bli alltför lång men upp mot någon sekund eller två ska nog gå att lösa med rätt väderförhållande. Dvs helt vindstilla så drönaren håller sig still i luften. Sen själva kameran hänger ju i en gimbal som justeras allteftersom drönaren rör sig så att kameran förblir i rätt läge.

Jag håller ockjså med Rolf :D

Men jag tillägger även att det är roligt att se att du är ute och flyger :)

Jag flög på Hovs Hallar häromdagen men jag har ännu inte sett en enda bild därifrån :)