Jump to content
Cope

Dagens drönarbild

Recommended Posts

Vi får väl ha en dedikerad dagens drönarbild också....

Industrihamnen, småbåtshamnen och allra längst till höger ligger badplatsen med tillhörande bastu.

DJI_0125 1-1.jpg

1 timme sedan, Fredrik H sade:

Tjusigt. Och en fin bild på vår vackra arbetsplats 😍😍

Tack 🙂

57 minuter sedan, sanne sade:

Hvor store er billederne som din drone kan tage ? mb ?? fine detaljer igen  :D

Hmm...det får jag kolla upp och återkomma med svar imorgon🙂

31 minuter sedan, Martin sade:

Badplatsen och bastun? :)

Ja, den ligger allra längst ut till höger efter småbåtshamnen🙂

18 minuter sedan, Rolf sade:

Snyggt som vanligt, står du längst ut på piren?

Tack🙂

Nä, jag står allra längst in på gräset bakom hamnbasängen🙂

8 hours ago, Martin said:

Badplatsen och bastun? :)

Jepp. Vi är bad vakter på vintern 😁😁 , näääää vi jobbar på företaget innanför kranen till vänster. 

3 timmar sedan, Fredrik H sade:

Jepp. Vi är bad vakter på vintern 😁😁 , näääää vi jobbar på företaget innanför kranen till vänster. 

Att vara badvakter på vintern verkar vara ett kall... :)

Jo, anade att det var så men då vet jag - tack :)

4 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Tack! Ser fint ut.

Ja, iaf på sommaren så är det rätt fint :)

1 timme sedan, Mathias sade:

Riktigt trevlig bild Conny!! Du har varit flitig med drönaren :)

Tack :)

Hehe, ja...jag försöker komma ut så mkt jag kan. Men idag smög det sig då jag förbereder inför nyår, har middag som ska lagas samt en kanin som ska underhållas :)

29 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Snyggt! Och tittar man längst bort i horisonten så är det "nästan" så man ser hem till mig. :D

Ja, dra på trissor. Är det inte du som sitter där vid Ljungbystoppet med ditt 200-500 och grillar korv?:o

Gästade Svinbådan idag också. Det är rätt roligt att åka där ute omkring den måste jag säga :)

Idag flög jag med säkerhetssystemet inkopplat och drönaren gör då 50 km i timmen. Tog inte tiden men det känns som att det tar någon minut eller lite till att komma fram till fyren. Tiden känns iaf rätt lång när man står där med spaken i framåt och bara väntar :)

Övrig info är att man nästan inte ser ett skit vart man flyger på paddan så gissningsvis blir det ett par goggles framöver för att hålla ljuset borta så man ser vad man gör. Ska bara få Ann att inse att dom är livsnödvändiga om jag ska flyga på sommaren. Och det ska nog lösa sig :D

Visar bara en bild idag dels för att ni har sett objektet och då dom andra bilderna har Svea rike i bakgrunden.

Bilden är tagen på ca 13 meters höjd...och är helt obeskuren.

DJI_0275.jpg

30 minuter sedan, Rolf sade:

Snyggt, massor av storskarvar sitter på den!

Ja, det verkar vara en populär plats att uppehålla sig på.

Tack Conny, nu föll bitarna på plats. En kompis fick en skarv som såg lite annorlunda ut, nu ser jag att det var en storskarv han fick. :)

Fint ställe det där, hur långt ut i vattnet är det?

33 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Tack Conny, nu föll bitarna på plats. En kompis fick en skarv som såg lite annorlunda ut, nu ser jag att det var en storskarv han fick. :)

Fint ställe det där, hur långt ut i vattnet är det?

Det är ca 1700 meter ut....

3 timmar sedan, Cope sade:

Det är ca 1700 meter ut....

I Vattnet?? Hur vågar du flyga ut så långt? :)

22 minuter sedan, ToddeSwe sade:

I Vattnet?? Hur vågar du flyga ut så långt? :)

Ja, över vattnet :)

Känner faktisk ingen oro alls om jag ska vara ärlig. Eller jo, då det är svårt att avläsa plattan i rådande ljus så är det lite pirrigt att man ska flyga på fyren. Förutom det så är det viktigaste att hålla koll på höjdmätaren så man inte sänker den :)

Var där ute igår också men då på betryggande höjd som lägst runt 35-40 meter. Idag var jag som lägst på 13 meter. Tar man det bara lugnt och försiktigt så är det lugnt :)

On 2020-03-06 at 10:08 PM, Cope sade:

Ja, över vattnet :)

Känner faktisk ingen oro alls om jag ska vara ärlig. Eller jo, då det är svårt att avläsa plattan i rådande ljus så är det lite pirrigt att man ska flyga på fyren. Förutom det så är det viktigaste att hålla koll på höjdmätaren så man inte sänker den :)

Var där ute igår också men då på betryggande höjd som lägst runt 35-40 meter. Idag var jag som lägst på 13 meter. Tar man det bara lugnt och försiktigt så är det lugnt :)

Hade varit skitnervös för att den skulle stanna helt plötsligt eller en krock med en fågel. Du har drulleförsäkrat dej väl. :)

41 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Hade varit skitnervös för att den skulle stanna helt plötsligt eller en krock med en fågel. Du har drulleförsäkrat dej väl. :)

Stannar gör den inte och att krocka med en fågel är nog rätt liten. När jag väl är framme så flyger jag sakta och fåglarna gillar nog inte besöket så dom håller sig nog på tryggt avstånd. 

Jodå, jag har drulleförsäkring med den ersätter inte förlorad drönare. Jag får allt köpa en ny om den störtar i havet🙂

Sig mig er det ikke Skarver fugle som sidder rundt omkring  ? fint fotograferet :)