Jump to content
Robert

Håll i hatten, nu blir Quizz mer seriöst

Recommended Posts

Då tanken är att ha ett riktigt hejdundrande 10års-jubileum i sommarn tänker jag att nästa batch of Quizz blir lite som en skidskytte-VärldsCupen. Den som har flest poäng när den kommer på festen vinner en fin liten vinst. För att Skatteverket inte ska klaga är priset satt till 1400:-.

Så de nästföljande Quizzen räknas alla in i en foto-CUP.

Förstapris är värt 10p
Andrapris är värt 5p
Tredjepris är värt 3p

Hoppas få ut runt 10 Quizzes av olika format till början av Maj.

Ah en liten sidenot:
De som kommer hit får en mugg och en tshirt med Xponerats tryck på förutom gratis mat och sprit ... ehh, dryck! Så när vi har samsats om ett datum vill jag veta de som kommer hit och deras storlek. ;)

Fullkomligt lysande, men för att förtydliga så kanske vi skall säga att priset är inte 1400:- utan vinstvärdet är 1400:- Man behöver alltså inte betala 1400:- för att vara med.

Det här var ju grymt kul och det hade det egentligen varit utan priset också, även om det såklart blir en krydda i sig. 

Vet inte om jag missat om 10-tioårsjubileet men är det satt datum? För det skall jag absolut inte missa.

Och cupen skall jag såklart vara med i också. Nu gäller det att slipa geniknölarna fram till sommaren helt enkelt :)

Nej Martin inget datum är satt ännu, mer än att det blir under sommaren 2020. När det närmar sig kör vi en omröstning om vilket datum som är lämpligt så att så många som möjligt har möjlighet att komma.

2 minuter sedan, Rolf sade:

Nej Martin inget datum är satt ännu, mer än att det blir under sommaren 2020. När det närmar sig kör vi en omröstning om vilket datum som är lämpligt så att så många som möjligt har möjlighet att komma.

Kanon! Skall bli mycket kul! 10 år alltså. Wow.

Startar det första quizzet idag om ung. någon timme vilket är aktivt i 7 dagar framåt. Enbart ett svar, kan inte göras om flera ggr och relativt snäv tillåten tid.

Kallar det 'Oskarp Makro'.

En liten edit, efter en liten diskussion har jag bestämt:
Plats 1 = 3p
Plats 2 = 2p
Plats 3 = 1p

Just now, Farsta (Hasse) said:

Kul och svår tävling. 

Denna första är nog aningens svår då jag dels lagt in många snarlika svar samt just att den genom sin oskärpa luras lite. Svaren presenteras när tidsfristen löpt ut om en vecka och då kommer nästa quizz.

On 2020-01-06 at 1:01 PM, Robert sade:

Denna första är nog aningens svår då jag dels lagt in många snarlika svar samt just att den genom sin oskärpa luras lite. Svaren presenteras när tidsfristen löpt ut om en vecka och då kommer nästa quizz.

Det viktiga är inte att vinna utan att delta va? #detgickintesåbra :)