Jump to content
Robert

Besiktning, underkänd

Recommended Posts

Grrr ... är så irriterad på mig själv!!!

Besiktigade bilen och så får besiktningsmannen inte upp ena bakdörren. Jag som förväntat mig blanka papper blev helt ställd och hur jag än gjorde gick den f-b bakdörren inte upp.

:o Varför, varför???
Får en tvåa med återbesiktning, allt annat helt perfekt.

Kommer hem, tittar på dörrsidan redo att slita av den när jag ser en liten röd knapp ... 
:smiley-angry049:Barnlåset var aktiverat, därför gick den inte upp!

Hmm. Mitt ena handtag har gått sönder bak ( ytterhandtag). Det går att öppna dörren men då hänger handtaget lite farligt. Borde väl fixa det. Men när jag lade upp det på Saab turbo cluben var det någon som skrev att det räcker att dörren kan öppnas från ett håll.  Dvs inifrån går bra. Jag hade hoppats på det.

Irriterande för dig förstås :( 

5 hours ago, Ulf Ekström a.k.a Himma said:

Är det krav på att alla dörrar måste gå att öppna? Sen är det både trist och skönt att hitta en enkel förklaring till felet men surt med ombesiktning.

Jo, den förra "besiktaren" sa att det viktigaste var att dörrarna inte går upp under färd så tänkte inte på att checka av dörren. Är ingen katastrof, bilen gick igenom med i praktiken blanka papper. 

1 hour ago, Cope said:

Skönt att det inte var nåt värre. Trist att du fick en 2:a och måste åka dit igen.....

Är nästan bredvid affärn men de 319:- hade jag kunnat lagt på ett par pizzor hos Rolf. :D