Jump to content

Recommended Posts

I eftermiddags åkte Ann och jag ut till Kullaberg för att hon skulle prova på att flyga en runda, vilket hon tyckte var riktigt roligt :)

Hon tömde i princip 1 1/2 batteri och jag fick nya mig med ett 1/2 :D

Nåväl, jag fick några av dom bilderna jag ville ha men inser att jag vill ha mkt mer. Jag får helt enkelt åka dit ensam en dag istället :lol:

Det blir 7 bilder och en liten filmsnutt...

1. Har jag tur vill hon också ha en drönare. Då kan vi ha chickenrace och annat kul :D

DJI_0086.jpg

2. Dom två kommande vyerna har jag velat ha länge. Nästa gång ska jag gå högre och  så inväntar jag våren....

DJI_0087.jpg

3.

DJI_0088.jpg

4. Fyren...

DJI_0091.jpg

5. Norrsidan....

DJI_0092.jpg

6. Palnatokes skränt...

DJI_0093.jpg

7. Palnatokes skränt ovanifrån...

DJI_0094.jpg

Och så en liten filmsnutt....

https://drive.google.com/open?id=1jrFI7AsKGpZVyYny6BUZ4yE7MsvP-2TG

3 minuter sedan, Rolf sade:

Snygga bilder och trevlig film med roliga effekter! :D

Tack :)

Håller på att polera flinten på några videoredigeringsprogram och jag reder f-n inte ut dom. Föll tillbaka på Windows egna bara för att få fram nåt visningsbart i rimlig tid. Jag har dock inte gett upp dom andra ännu. Skam den som ger sig :)

Hehe, hittade lite effekter idag som jag ville prova. Nåt skit ska man ju fördriva tiden med :)

Ha ha ha ... vilket tur ni hade att åskan eller bomben inte träffade drönaren. :)

Gillar dessa bilder mycket. Snyggt, men nu har du tagit detta till en ny nivå... :)

1 timme sedan, ToddeSwe sade:

Ha ha ha ... vilket tur ni hade att åskan eller bomben inte träffade drönaren. :)

Gillar dessa bilder mycket. Snyggt, men nu har du tagit detta till en ny nivå... :)

Hehe, det var en himla tur :)

Tack så mkt :)

1 timme sedan, Farsta (Hasse) sade:

Så läckert! Att du vågar flyga så nära öppet hav

edit: nu känns vanligt foto plötsligt lite..... föråldrat :)  :) 

Jag är allt lite nervös att skiten ska störta där ute i vattnet. Det är betydligt bättre om den störtar på land så jag kan få tag i den, skicka in den på rep alternativt få en ny i retur :)

Den andra delen av mig säger att det går bra,  kör så det ryker :)

Hehe, jag är nästan benägen att hålla med dig. Hade inte en tanke på att ta med spegelreflexen :)

Verkligen häftigt att se allt från ovan nu! Skarpa och fina bilder. Perfekt också om man tänker sig gå någonstans där på Kullen. Då kan man kontrollera vägen innan man går :y15: Kul om Ann blir biten. Bra att ha ett gemensamt intresse :) 

11 minuter sedan, Mona sade:

Verkligen häftigt att se allt från ovan nu! Skarpa och fina bilder. Perfekt också om man tänker sig gå någonstans där på Kullen. Då kan man kontrollera vägen innan man går :y15: Kul om Ann blir biten. Bra att ha ett gemensamt intresse :) 

Ja, det kan vara bra att ha om man vill utforska ett område innan man beger sig dit :)

Ja, det hade varit roligt. Vi får se vad tiden utvisar. Jag tror dock att hon inte vill ha en egen utan kommer flyga med min när lusten faller på :)

Och nu var dagens bilder ett minne blått. Råkade göra av med råfilerna. Ingen större katastrof men f-n så retligt:angry:

Hoppas att vädret tillåter en ny flygrunda imorgon så jag kan ta om några av dom :)

1 timme sedan, Fredrik H sade:

Häftigt Conny. Blåste det. Tror jag avvaktar kullaberg med min lilla fladdermus. Alldeles för vindkänslig 

Nä....det var i princip vindstilla kändes det som...

Återvänder kanske idag igen om vädret tillåter...

Det er bare for vildt..Utrolig gode fotos...Er du slet ikke bange for at den falder i havet din drone ?? :) Utrolig god kvalitet...Min far har været der flere gange..jeg var der engang men desværre i møj tåget vejr...vi kalder stedet for Kullen.Hvor mange meter er det over jorden ??

6 timmar sedan, Robert sade:

Snygga bilder allihop men 6:an står ut lite tycker jag. Maffiga bergssidor ner i havet.

Tack så mkt Robban :)

4 timmar sedan, sanne sade:

Det er bare for vildt..Utrolig gode fotos...Er du slet ikke bange for at den falder i havet din drone ?? :) Utrolig god kvalitet...Min far har været der flere gange..jeg var der engang men desværre i møj tåget vejr...vi kalder stedet for Kullen.Hvor mange meter er det over jorden ??

Tack så mkt Sanne :)

Nä, jag är inte speciellt rädd att den ska trilla ner i havet. Normalt sett så är det bara jag själv som kan styra ner den i havet. Tappar jag kontakten med den eller om batteriet håller på att ta slut så återvänder den till den platsen den lyfte ifrån på automatik :)

Du får återvända hit en fin sommardag och ta dig en liten promenad på berget :)

Man kan absolut kalla stället för Kullen. Det gör man väl lite till mans allihopa tror jag :)

Hmm, tror att högsta punkten är 187 meter över havet.

4 timmar sedan, sanne sade:

Er det tilladt i Sverige at filme der ?

Ja, än så länge får man flyga , fota och filma på Kullaberg. Men jag tror att det kommer ett flygförbud där framåt sommaren. Det är iaf vad jag har hört att det pratas om.

Hvor smart at den flyver tilbage til dig hvis batteriet er ved at løbe tør  :) Det var da smart..ja alle de regler..bliver man da hurtig træt af.

3 minuter sedan, sanne sade:

Hvor smart at den flyver tilbage til dig hvis batteriet er ved at løbe tør  :) Det var da smart..ja alle de regler..bliver man da hurtig træt af.

Ja, det är en himla tur att den är smart. Annars hade det kunnat sluta hur som helst :D

Jag håller med. Alla regler hit och dit blir man så jäkla trött på :)

1 hour ago, Cope said:

Ja, än så länge får man flyga , fota och filma på Kullaberg. Men jag tror att det kommer ett flygförbud där framåt sommaren. Det är iaf vad jag har hört att det pratas om.

För att skydda fåglarnas häckning?

1 timme sedan, Robert sade:

För att skydda fåglarnas häckning?

Jag vet faktiskt inte. Området där den där ovanliga och kanske utrotningshotade falken häckar och uppehåller sig är redan ett skyddat område, iaf under vissa perioder...

Som jag skrev på FB, givet att du skulle bli vass på detta också! Riktigt trevliga vinklar du hittat!

Och skicka in den där filmen på när ryssen kommer till kvällsmedia så har du pengar till fler batterier eller en till så du kan duellera :)

Väldigt fina bilder, speciellt den sista :thumbsup: Kul att Ann också fått upp ögonen för drönare!!

Kul filmsnutt också, hoppas du hittar ett program som du känner dig bekväm med!!

18 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Grymt läckra foton med 2, 6 och 7 i topp. Kul filmsnutt också. :thumbsup:

Missade av någon anledning din kommentar :y1:

Får försöka gottgöra det med en provflygning nästa gång vi ses :)

Tack så hjärtligt, kul att dom gillades :)

1 timme sedan, Mathias sade:

Väldigt fina bilder, speciellt den sista :thumbsup: Kul att Ann också fått upp ögonen för drönare!!

Kul filmsnutt också, hoppas du hittar ett program som du känner dig bekväm med!!

Tack så mkt Mathias :)

Ja, vi får se hur länge  det håller i sig. Än så länge har hon bara varit med en gång :)

Jag har ett helsike att hitta nåt vettigt program. Jag fattar inte ett skit oavsett vilka program jag försöker bekanta mig med på youtube. Men en dag hoppas jag att polletten ska trilla ner :)