Jump to content
Cope

Bränneriet.....

Recommended Posts

Detta bränneri har jag haft rätt länge på min UE-karta och idag när vi var i krokarna passade vi på att bocka av den från todolistan. Inte jättemkt att se men nu har jag iaf varit där :)

Möjligtvis kommer det en tråd med bilder från Onkel Nikon också vad tiden lider....Men idag blir det bara flygbilder.....

1.

DJI_0074.jpg

2.

DJI_0076.jpg

3.

DJI_0077.jpg

4.

DJI_0078.jpg

5.

DJI_0081.jpg

Håller med Rolf och lillepv helt och hållet!:thumbsup: Det här var inte så bara, även om det blir intressant att se hur det såg ut genom Nikon-lådan så det här är som sagt trevliga perspektiv!:)

4 timmar sedan, lillepv sade:

Snyggt.Kul med annorlunda perspektiv.

Tack så mkt :)

2 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Håller med Rolf och lillepv helt och hållet!:thumbsup: Det här var inte så bara, även om det blir intressant att se hur det såg ut genom Nikon-lådan så det här är som sagt trevliga perspektiv!:)

Tackar och bockar :)

1 timme sedan, sanne sade:

Skarpe og fine foto...:) Hvad med at tage ud i en stor skov og filme skoven fra oven af ? 

Tack så mkt :)

Skogsfilmning kommer kanske så småningom :)

39 minuter sedan, Fredrik H sade:

Tjusiga bilder Conny. 👍👍

Tack och bock :)

Du får putsa till dina också. Jag vill se hur du tolkade stället.... :)

Gillar detta även om några av dom skulle behöva en aning mer siktande om du förstår, men det är nog inte så enkelt. :)

När du blir varm i kläderna så kommer jag att vara riktigt avis på detta.

Hade varit trevligt om du blandat bilderna från onkel nikon och dessa i samma inlägg.

Ettan gillas mest men alla är jätteskoj att se.

1 timme sedan, ToddeSwe sade:

Gillar detta även om några av dom skulle behöva en aning mer siktande om du förstår, men det är nog inte så enkelt. :)

När du blir varm i kläderna så kommer jag att vara riktigt avis på detta.

Hade varit trevligt om du blandat bilderna från onkel nikon och dessa i samma inlägg.

Ettan gillas mest men alla är jätteskoj att se.

Tackar🙂

Hmm....nä, jag är nog inte med på vad jag skulle siktat bättre på. Förklara gärna mer ingående så jag får koll på läget🙂

Bilderna med kameran kommer i ett annat fora då det är drönarbilder som postas här.

36 minuter sedan, Mathias sade:

Härlig serie här också!! Drönaren din ser ut att leverera skarpa och fina bilder :)

Tack 🙂

Jag känner mig nöjd med mitt köp hittills och jag hoppas att det fortsätter på det viset.

Hur går det för dig, har du fått din maskin ännu?

3 timmar sedan, Cope sade:

Tackar🙂

Hmm....nä, jag är nog inte med på vad jag skulle siktat bättre på. Förklara gärna mer ingående så jag får koll på läget🙂

Bilderna med kameran kommer i ett annat fora då det är drönarbilder som postas här.

1-3 känns lite snäva, lite mer höjd hade kanske räckt ... likaså 5:an ... men det är ju efter tycke och smak som all fotografering är.

Bara min åsikt :)

Tänkte inte på det :)

3 minuter sedan, ToddeSwe sade:

1-3 känns lite snäva, lite mer höjd hade kanske räckt ... likaså 5:an ... men det är ju efter tycke och smak som all fotografering är.

Bara min åsikt :)

Tänkte inte på det :)

Okej, du tänkte så.

Jag tänker precis tvärtom. Det finns inget att se tex på sidorna mer än ointressant lerig åker. Därför är dom beskurna :)

27 minuter sedan, Cope sade:

Okej, du tänkte så.

Jag tänker precis tvärtom. Det finns inget att se tex på sidorna mer än ointressant lerig åker. Därför är dom beskurna :)

AHA! :)

Ja ja det var bara en tanke, du gör ju som du tycker är bra.  

5 minuter sedan, ToddeSwe sade:

AHA! :)

Ja ja det var bara en tanke, du gör ju som du tycker är bra.  

Och det ska vi alla göra :)

20 timmar sedan, Cope sade:

Tack 🙂

Jag känner mig nöjd med mitt köp hittills och jag hoppas att det fortsätter på det viset.

Hur går det för dig, har du fått din maskin ännu?

Nej den kommer till mig imorgon kväll (lördag). så jag hoppas på lite uppehåll i helgen så den får provlyfta :)

16 timmar sedan, Cope sade:

Och det ska vi alla göra :)

Ja!

Vad är det för upplösning på den där makapären, bra kvalite på bilderna är det.

5 hours ago, Mathias said:

Nej den kommer till mig imorgon kväll (lördag). så jag hoppas på lite uppehåll i helgen så den får provlyfta :)

Önskar dej lycka till. Lite scary första gången innan man vet vad spakarna gör 👍

On 12/20/2019 at 9:35 AM, Farsta (Hasse) sade:

Ädel- UE :). Blir inte så mkt bättre. Gillar Nr 1 extra. Vilket coolt ställe ute på myllan. Och vilken bra fotokvalitet

Tack så mkt🙂

22 timmar sedan, Mathias sade:

Hur kul som helst...lycka till med den....🙂👍

22 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Ja!

Vad är det för upplösning på den där makapären, bra kvalite på bilderna är det.

Jag tror det är 20 miljoner pixlar men är väldigt osäker.

Googla på mavic pro 2 så finner du specarna🙂

Det är den med Hasselbladskameran....

5 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Snyggt Conny. De två första vinner i mina ögon. Vad har det bränts för något här? Keramik, tegel, brännvin, gummi eller pengar kanske?

Tack så mkt🙂

Är lite osäker på bränningen men spontant kändes det som brännvin då det gick lite rör här och där.

Ska se om jag hittar lite info om det och då återkommer jag i ämnet🙂

Kul att se bilder ur ett fågelperspektiv! Allt blir så annorlunda :) Får Onkel Nikon ligga och damma på hyllan nu?!:lol: