Jump to content
Sign in to follow this  
Cope

Bruket....

Recommended Posts

Återvände till ett bruk jag besökte för några år sedan. Denna gång var det dock flygbilder som lockade även om jag tittade till byggnaderna på insidan också :)

Inte mkt hade hänt dom senaste åren. Kanske inte så konstigt då bruket lades ner 1985 och det mesta har blivit förstört av både förstörelse och av tidens tand....

1.

DJI_0042.jpg

2.

DJI_0048.jpg

3.

DJI_0052.jpg

4.

DJI_0055.jpg

5. Högst upp i tornet. Där hänger fortfarande några strumpor kvar från ett gammalt filter trots att alla filtrets väggar är borta...

DJI_0056.jpg

6. Brukets gamla silos står även kvar på sin plats...

DJI_0059.jpg

7.

DJI_0060.jpg

8.

DJI_0068.jpg

9.

DJI_0069.jpg

10.

DJI_0070.jpg

11. Flaggstångsknoppen uppe på silons högsta punkt :)

DJI_0072.jpg

Försökte även flyga inne i bruket men min farkost totalvägrade pga av att det fanns för mkt störande metall i byggnaden. Det hade dock funkat utan all form av säkerhet men det ville jag inte ge mig på denna gång. Förra gången jag provade så bröt jag alla propellrarna :D

11 minuter sedan, Rolf sade:

Härligt perspektiv på dom bilderna, jag har aldrig haft intresse av att ha en drönare men det börjar ändra sig känner jag... :y15:

Haha....så kände jag också men nu är det drönaren som lockar mest. Det är skitroligt att flyga och på köpet man får lite annorlunda bilder än vad man är van vid :)

Du får slå till på en liten stackare. Webhallen har fortfarande sänkt pris på min modell :) : https://www.webhallen.com/se/product/290204-DJI-Mavic-2-Pro

1 minut sedan, ToddeSwe sade:

Härligt! Vilket bruk är det?

Tack :)

4 minutes ago, Cope said:

Haha....så kände jag också men nu är det drönaren som lockar mest. Det är skitroligt att flyga och på köpet man får lite annorlunda bilder än vad man är van vid :)

Du får slå till på en liten stackare. Webhallen har fortfarande sänkt pris på min modell :) : https://www.webhallen.com/se/product/290204-DJI-Mavic-2-Pro

Tack :)

Det där var inte snällt!  :wacko:

Det är som du nog känner till en del annat jag vill ha också under 2020!

6 minuter sedan, Rolf sade:

Det där var inte snällt!  :wacko:

Det är som du nog känner till en del annat jag vill ha också under 2020!

Haha....jo....jag känner till det. Du får smyga undan några extrakulor från matbudgeten. Där finns det utrymme för neddragning såg jag senast vid Braehus :D

5 minutes ago, Cope said:

Haha....jo....jag känner till det. Du får smyga undan några extrakulor från matbudgeten. Där finns det utrymme för neddragning såg jag senast vid Braehus :D

Skit på dig!! :sangry_hothead_100-102:

Hvad har de brugt denne bygning til ?  ligner noget fabrik af en slags...gode fotos din drone tager..Tænkte på ...kunne du ikke tjene nogen penge ved at køre ud til folk og tage fotos af deres hus eller gårde oppe fra ?  :)

2 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Tjusigt Cope!:) Tja jag känner också som nämnts ett ha-begär, men jag får hejda mig ett bra tag till tror jag, får njuta av era bilder så länge!:thumbsup:

Tack så mkt Jens :)

2 timmar sedan, sanne sade:

Hvad har de brugt denne bygning til ?  ligner noget fabrik af en slags...gode fotos din drone tager..Tænkte på ...kunne du ikke tjene nogen penge ved at køre ud til folk og tage fotos af deres hus eller gårde oppe fra ?  :)

Det var varit en fabrik som tillverkade sulfat en gång i tiden.

Hmm, har ingen aning om det går att tjäna något på privata flygbilder. Men det är kanske något man ska ta och fundera lite på när man någon gång behärskar tekniken.

Det öppnar nya möjligheter inom UE. Man behöver inte utsätta sig för samma risker för att få coola bilder. Bra med överblicken också. Man kan se saker man missar från marken

1 timme sedan, Farsta (Hasse) sade:

Det öppnar nya möjligheter inom UE. Man behöver inte utsätta sig för samma risker för att få coola bilder. Bra med överblicken också. Man kan se saker man missar från marken

Det gör det verkligen. Jag har dock varit ute på fabrikstaket för några år sedan, dock inte på högdelen :)

5 hours ago, Cope said:

Tack så mkt Jens :)

Det var varit en fabrik som tillverkade sulfat en gång i tiden.

Hmm, har ingen aning om det går att tjäna något på privata flygbilder. Men det är kanske något man ska ta och fundera lite på när man någon gång behärskar tekniken.

Ja var bare et forslag :) eller en ide..man ved jo aldrig.

2 timmar sedan, sanne sade:

Ja var bare et forslag :) eller en ide..man ved jo aldrig.

Precis....man vet aldrig🙂

42 minuter sedan, Farsta (Hasse) sade:

En lirare som skulle filma snabbt över Farsta gård ( amatör) ville ha 10 papp för det :( 

Hehe...det var inte dåligt....🙂

48 minuter sedan, Mathias sade:

Riktigt häftiga bilder!!! Verkligen ett nytt perspektiv på ditt UE-fotande :)

Tack 🙂

Ja, det blir onekligen lite nya vinklar på dom gamla objekten🙂

4 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Kan bara stämma in i hyllningskören. Många läckra bilder blir det. :thumbsup:

Tack så mkt Himma🙂