Jump to content
Sign in to follow this  
Jens Nilsson

Målade lite med ljus

Recommended Posts

Åkte ut med bilen långt ut i ingenstans i Tyrestaområdet, om jag säger längst ut på Åva-vägen så vet i alla fall Hasse var jag var...:lol:

Hade i dag en förhoppning om att kanske få till lite mörkerfoto, visste inte exakt var månen var men vädret i dag var fint och jag skulle vara ensam hemma i kväll så jag bestämde mig för att chansa. Men naturligtvis så sviker vädergudarna inte den här kvällen heller, självklart blir det mulet och därför becksvart där ute i naturen. Så utsikterna att få med mig nåt hem var i stort sett noll, men jag var glad att regnet inte hann falla, det kommer nog när som helst nu.<_<

Men ett par bilder med hjälp av min hyfsat starka cykellampa blev det i alla fall, inget märkvärdigt men jag fick njuta en stund i alla fall av min lek tills jag skrämdes av en lampa som rörde sig en bit bort men slocknade då personen antagligen fick syn på mig och min lampa samt parkeringljuset på bilen...

1. Den här lilla stugan har varit med i mina bilder tidigare, men den var dock svår av någon anledning att sätta skärpan på, och ljuset/färgerna blev skumt..

1.thumb.jpg.8af04cd84fcff358630e0d8ceeed59d9.jpg

2.Tja, ett träd...

2.thumb.jpg.8c04091c92ccc3e468c1ec671a372dcb.jpg

3.Och jag som var med i kväll...:

3.thumb.jpg.43931cac5d4bb36cd1a6db018760f05d.jpg

4. Bonusbild 1: Osynlige mannen var visst där också..

b1.thumb.jpg.633435f8c4fc39e6b57815483047e88a.jpg

5. Ja så här kan det bli när man blir avbruten av någon i mörkret under pågående exponering...:angry:

b2.thumb.jpg.9d1c112fcf97d1cafc728cd8f6297db5.jpg

4 minuter sedan, ToddeSwe sade:

3 & 5:an blir mina favoriter här. :)

Kul att du är på banan igen och leker.

Thanks, ja jag måste ju så att säga försöka ta mig upp i sadeln nån gång i bland åtminstone...:blush:

4 minuter sedan, Jens Nilsson sade:

Thanks, ja jag måste ju så att säga försöka ta mig upp i sadeln nån gång i bland åtminstone...:blush:

Ja men du ska ju tycka det är skoj också, inte tvinga dej själv bara för att... ser iaf ut som om du hade skoj.

Just nu, ToddeSwe sade:

Ja men du ska ju tycka det är skoj också, inte tvinga dej själv bara för att... ser iaf ut som om du hade skoj.

Nja tvinga är väl att starkt ord, jag vill ju så det knakar, det är väl mest brist på idéer samt vädret som stoppar mig. Men kul har jag när jag väl kommer mig ut, även om det inte alltid blir så mycket att hänga upp julgranen i...^_^

8 minuter sedan, Jens Nilsson sade:

Nja tvinga är väl att starkt ord, jag vill ju så det knakar, det är väl mest brist på idéer samt vädret som stoppar mig. Men kul har jag när jag väl kommer mig ut, även om det inte alltid blir så mycket att hänga upp julgranen i...^_^

Låter bra, vem har ideer med detta väder utanför fönstret... :) Sist jag var ute så blev det inte en enda bild och det började ösregna efter en halvtimme på plats. :)

MEN jag fick iaf komma ut en sväng!

Riktigt cool serie och jag håller med Cope om 3, 4, 5.

Annars får du väl skaffa dig en meter teleglugg och börja skjuta fågel! :lol:

Tackar och bugar allihopa för era snälla kommentarer, ja det var rätt kul så länge det varade. När jag packat och åkt i väg så körde jag om personen jag sett efter en stund, det var en man med pannlampa som åkte längdskidor, jag stannade dock inte och frågade om han behövde byta kallingar...:lol:

Riktigt lyckat. Lite skrämmande ödesmättade bilder. Den lilla snälla stugan ser ut att innehålla hemskheter :) Minns att detta var bland det första jag experimenterade med som 15 åring och analog spegelreflex. Vi målade med ficklampor och sprängde smällare bla. Jättekul! 

On 2019-12-20 at 9:24 AM, Farsta (Hasse) sade:

Riktigt lyckat. Lite skrämmande ödesmättade bilder. Den lilla snälla stugan ser ut att innehålla hemskheter :) Minns att detta var bland det första jag experimenterade med som 15 åring och analog spegelreflex. Vi målade med ficklampor och sprängde smällare bla. Jättekul! 

Sorry för sent svar, men tackar och bugar! Ja det ser lite halvkusligt ut kan jag hålla med om, och i mörkret ensam därute så känns det lite halvkusligt också...:ahh: