Jump to content

Första analoga bilderna jag tagit sen 90talet

Recommended Posts

Hej :)

Tack för välkomnandet.

Kul att bilderna blev uppskattade, är bara amatör så blir alltid glad om någon gillar mina bilder.

Glad att jag hittade hit och kommer definitivt bidra med fler bilder med tiden.

Jamen visst Fredrik, det är någonting särskilt med analogt som saknas i det digitala, är bra märkligt det är så.

Edit: Hej Todde tack till dig med, såg dit svar precis efter. 

Spännande, jag vill/kommer med tiden även fota svartvit då jag gärna vill göra egna tavlor av det med tiden.

Välkommen hit. Hoppas du kommer att trivas i detta lilla glada gäng med amatörfotografer. Här brukar som regel vara högt i tak och en trevlig stämning. 

Kul med en analogfotograf till då det är något visst med sådana bilder och framförallt ser vi alldeles för få analoga alster här på forat. Bara ös in bilder och än en gång välkommen.

Hej Nattvakten och välkommen hit! Kul med en analog fotograf till! Jag gillar verkligen analoga bilder, men kör själv digital Canonkamera, men det händer att jag använder mina vintageobjektiv då och då ihop med Sony a7 III. 

Gillar din första bild med elden. Ser varmt och skönt ut i decembermörkret :) 

Hej igen, tusen tack alla ni för det mycket varma välkomnandet.

Kommer nog trivas utmärkt i ett så glatt gäng. Och kommer definitivt bidra med mer bilder i takt med att dom kommer till eftersom. Hade planerat att minst haft en rulle till klar men med långa arbetspass och juletid plus det inte så roliga vädret har tiden tyvärr inte infunnit sig.

Jag har också en digital Nikon D3100 jag köpte bara ett par veckor innan jag insåg det var analogt som var det som lockade mest, kommer bidra lite med den också. Var tidigare bara en halvdedikerad "mobil fotograf" men efter att ha flyttat ut på landet så vaknade mitt intresse igen för att fotografera och en mobil är helt enkelt inte tillräckligt tillfredsställande.

Återigen tack för det fina välkomnandet, ser fram emot att se alla era bilder också oavsett metod använd.