Jump to content
Cope

Flög en runda i Farhult med Kapten Trädtopp idag.....

Recommended Posts

On 12/10/2019 at 8:39 PM, Cope said:

Idag avlades andra flygningen. Shit vad roligt det är....Här var mindre främmande föremål ivägen och här vågade man ta ut svängarna lite. Skickade iväg det lilla livet strax över 2 km på en höjd strax över 50 meter. Fotade kyrkan innan den kallades tillbaka på automatik :)

Här är ett urval av dagens flygning som ännu innebär att jag ska lära känna den lilla rackaren.

Kul att du har fått fart på din drönare, imponerande fina bilder den tar, nu väntar vi bara på fler bilder :thumbsup::thumbsup:

1 timme sedan, Odie (Thomas) sade:

Kul att du har fått fart på din drönare, imponerande fina bilder den tar, nu väntar vi bara på fler bilder :thumbsup::thumbsup:

Ja, det är skitroligt :)

Flög en liten runda idag också på en UE-runda i dom södra delarna av landet. Men då vädret har varit skitdåligt hela dagen så blev det bara flygbilder från ett objekt.

3 hours ago, Fredrik H said:

Din länk fungerar ej

Fungera om jag stängde av VPN

Den virker fint når jeg trykker på linket :)

1 hour ago, sanne said:

Den virker fint når jeg trykker på linket :)

Jag använder VPN och då kan man inte besöka alla sidor.

Räckte att stänga av så gick det.

8 hours ago, Fredrik H said:

Jag använder VPN och då kan man inte besöka alla sidor.

Räckte att stänga av så gick det.

Nå det kender jeg ikke :-)

Tänk vad häftiga bilder man kan skapa med dessa drönare, även om man fotar på marken med den vanliga kameran, med dessa lampor (Lume cubes)på drönarna blir det riktigt läckert tycker jag:

http://thedronegirl.com/2018/09/27/lume-cube-drone-lights/

Så nu får ni investera i såna också!^_^

Blir ju riktigt fina bilder från den där manicken!! Har du inte testat att filma något? 

Det börjar onekligen klia i köpfingret när ni visar upp era alster :) (du o Fredrik)

13 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Tänk vad häftiga bilder man kan skapa med dessa drönare, även om man fotar på marken med den vanliga kameran, med dessa lampor (Lume cubes)på drönarna blir det riktigt läckert tycker jag:

http://thedronegirl.com/2018/09/27/lume-cube-drone-lights/

Så nu får ni investera i såna också!^_^

Hehe....ännu mera utgifter :D

6 timmar sedan, Mathias sade:

Blir ju riktigt fina bilder från den där manicken!! Har du inte testat att filma något? 

Det börjar onekligen klia i köpfingret när ni visar upp era alster :) (du o Fredrik)

Tack :)

Har provfilmat lite men dagens filmning ligger kvar i drönaren då vi har haft gäster. Imorgon får jag granska den och kanske försöka lägga upp något här under förutsättning att jag kan klippa i den då den är gigantiskt lång :)

4 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Det här var bilder du kan vara nöjd med. Hoppas vi får följa dina framsteg med maskinen här på forat.

Tack :)

Du kommer nog få följa både framsteg och baksteg :D