Jump to content
Cope

En av mina första drönarbilder...

Recommended Posts

Skitvädret fortsätter men idag så gick det inte motstå att prova den nya leksaken. Trotsade lite småregn och blåst i jakten på att i första hand lära sig flyga denna lilla pryl. Men så klart vill man ju även försöka knäppa en bild då och då också :)

Absolut ingen mästerbild. Ville bara visa att jag har varit upp i luften en sväng. Minns ej höjden här men tror inte att det var mer än max 10-12 meter. Högsta höjd under turen blev 46 m men tyvärr togs ingen bild från den höjden då jag har fullt upp med att styra den lilla prylen :)

imageproxy.php?img=&key=3c854f028a8c755eDJI_0008.jpg

Tjusigt, det här kan nog bli hur bra som helst! :thumbsup:

Är en smula avis, skulle också vilja ha en drönare i bland. Det går ju ta riktigt läckra bilder med dom i fall det är en drönare av kvalitet med bra kamera, och man har ju sett riktigt läckra filmer från såna. Nu filmar ju aldrig jag, men ändock..

Tack, det hoppas jag också :)

Jag valde just denna drönaren pga av sin sensorstorlek på 1 tum. Jag ville gärna ha så mkt information med mig hem vilket förhoppningsvis kan resultera något bättre bilder i slutändan. Men om det blir återstår att se, jag ville dock ha möjligheten :)

Jag gillar inte direkt att filma även om jag måste prova på det några gånger för att se hur det är :)

24 minuter sedan, Jens Nilsson sade:

Nä jag är inget fan av att filma heller som sagt, men det går ju göra väldigt fina filmer när man kan, så du bör absolut testa! :)

Absolut, testa ska jag :)

6 minuter sedan, Rolf sade:

Häftigt Cope, den kommer säkert ge dig många fina bilder och evt. filmer.

Ja, och om inte annat så kommer den förhoppningsvis ge mig en del roliga timmar så det var jäkligt roligt att flyga. Förutsatt att jag inte störtar :)

4 minutes ago, Cope said:

Absolut, testa ska jag :)

Ja, och om inte annat så kommer den förhoppningsvis ge mig en del roliga timmar så det var jäkligt roligt att flyga. Förutsatt att jag inte störtar :)

Eller sätter den i ett träd :blush:

1 timme sedan, Fredrik H sade:

Kunde inte motstå frestelsen utan skaffade mig den betydligt billigare modellen Mavic Mini

Här är en bild på Connys leksak.

49194200267_396f330f7e_c.jpg

Tjusigt:thumbsup:

Ska se om jag har en på din också så fort kalaset är över :)

1 timme sedan, Fredrik H sade:

Eller sätter den i ett träd :blush:

Hehe....precis Kapten Fredrik Trädtopp:rotfl:

Och hade du satt den vid andra försöket också så hade den suttit fint där ca 9-10 meter upp :D

Det blir ju ett helt annat perspektiv på bilderna.

Ser fram emot mer bilder och från högre höjd när vädret tillåter. Skogsbilder kan bli jäkligt bra med en drönare.

Kanske man skulle låna polarens en helg... fast kör jag sönder den så blir jag olyckligt fattig. :)

Det här kommer garanterat att ge dig många skojiga stunder framöver. Se bara till att du inte förväxlar fjärrkontrollen med grillbesticken i sommar så drönaren hamnar på grillen.

Det här med Kapten trädtopp bör du nog förklara närmare. :lol:

2 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Det blir ju ett helt annat perspektiv på bilderna.

Ser fram emot mer bilder och från högre höjd när vädret tillåter. Skogsbilder kan bli jäkligt bra med en drönare.

Kanske man skulle låna polarens en helg... fast kör jag sönder den så blir jag olyckligt fattig. :)

Ja, det blir det verkligen :)

Imorgon blir det om vädret tillåter en ny runda övningskörning på ett öppnare område där det nog inte finns något att fota.

Har du möjlighet att låna en eller köpa en egen så gör det. Det här var verkligen roligt :)

16 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Det här kommer garanterat att ge dig många skojiga stunder framöver. Se bara till att du inte förväxlar fjärrkontrollen med grillbesticken i sommar så drönaren hamnar på grillen.

Det här med Kapten trädtopp bör du nog förklara närmare. :lol:

Haha....ska försöka undvika det. Den ser ju trota allt ut som en förväxt ärbar insekt när benen är utfällda :)

Hehe, det var Fredrik som beslöt sig för att ta sig en lite närmre titt på en trädtopp. Som väl var var trädet nyplanterat så han kunde böja ner det så jag kunde ta loss hans drönare :D

2 minuter sedan, Cope sade:

Ja, det blir det verkligen :)

Imorgon blir det om vädret tillåter en ny runda övningskörning på ett öppnare område där det nog inte finns något att fota.

Har du möjlighet att låna en eller köpa en egen så gör det. Det här var verkligen roligt :)

Allt blir skojigare från ovan tror jag ...

Ser fram emot fler bilder!

Tror inte han lånar ut den, men jag kanske kan lura med honom på en tur där "jag" vill fota. :)

Just nu, ToddeSwe sade:

Allt blir skojigare från ovan tror jag ...

Ser fram emot fler bilder!

Tror inte han lånar ut den, men jag kanske kan lura med honom på en tur där "jag" vill fota. :)

Fler bilder kommer vad tiden lider. Det kan du vara säker på :)

Hehe, gör det....bara lura den stackarn :D

hahaaa.. har ni varsin....:rolleyes: barnungar. kommer så klart sluta med krig och flyga rakt på varandras drone och tårar och ropa på 'mamMAAA....fredrik flög in i min med fliiiit !!!'

:D

2 timmar sedan, gerard ohman sade:

hahaaa.. har ni varsin....:rolleyes: barnungar. kommer så klart sluta med krig och flyga rakt på varandras drone och tårar och ropa på 'mamMAAA....fredrik flög in i min med fliiiit !!!'

:D

Flyger Kapten Trädtopp in i min drönare ropar jag på PAPPA :D

19 minuter sedan, lillepv sade:

Snyggt.Nu kan du både flyga  och fota samtidigt.Bra jobbat.

Tack :)

Var ute en tur idag också. Förhoppningsvis kommer det några bilder under kvällen :)

Jäklar vad roligt ni ska ha med dessa!! Är lite avis.. Det kan bli så sjukt fina bilder från andra perspektiv. Grattis till er båda! Ser fram emot många fina bilder :) 

Jag har också varit ute med flyg, men valde att var med själv i luften :P 

IMG_3907_2048px.jpg

IMG_3925_2048px.jpg

Ursäkta att jag kapade tråden :cachechaise:

2 minuter sedan, Cope sade:

Finfina bilder från din luftfärd Mona:thumbsup:

Bara mobilbilder, men kul att ha som minne :) 

Såna här bilder, fast bättre utan fönster kommer snart från dig också :) 

1 minut sedan, Mona sade:

Bara mobilbilder, men kul att ha som minne :) 

Såna här bilder, fast bättre utan fönster kommer snart från dig också :) 

Haha....ha nu inte för höga förväntningar :)