ToddeSwe 1460 Posted November 30 Så kom äntligen solen och lyste upp tillvaron. På med termobyxor och ut till fågellandet i Huseby. Aldrig sett så många Hägrar som idag men INGEN ville egentligen medverka så på vågen hem såg jag denna i ett träd. Och NEJ jag tar inte bort grenen för jag har försökt! 1. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rolf 1521 Posted November 30 Den var riktigt bra, skarp och utan färgstick! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1460 Posted November 30 52 minuter sedan, Rolf sade: Den var riktigt bra, skarp och utan färgstick! Tack, jag har ju inte haft med vitbalansen att göra alls här så. Det blir fel när jag tror att jag ändrar till något som är snyggare än verkligheten, som Höken där jag trodde jag fixade blått vatten istället för grönt. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1460 Posted November 30 50 minuter sedan, Cope sade: Snyggt Todde👍👍 Tack Conny! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rolf 1521 Posted November 30 2 minutes ago, ToddeSwe said: Tack, jag har ju inte haft med vitbalansen att göra alls här så. Det blir fel när jag tror att jag ändrar till något som är snyggare än verkligheten, som Höken där jag trodde jag fixade blått vatten istället för grönt. Ja, låt bli wb, låt den stå på auto. Kameran fixar oftast detta själv. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1460 Posted November 30 2 minuter sedan, Rolf sade: Ja, låt bli wb, låt den stå på auto. Kameran fixar oftast detta själv. Den står alltid på auto i kameran men sen när jag kommer till Lr så lockas jag ibland att ändra på den. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rolf 1521 Posted November 30 2 minutes ago, ToddeSwe said: Den står alltid på auto i kameran men sen när jag kommer till Lr så lockas jag ibland att ändra på den. Gör inte det! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1460 Posted November 30 1 minut sedan, Rolf sade: Gör inte det! LOVAR men om jag sen kommer ihåg är en annan sak. 1 Rolf reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ulf Ekström a.k.a Himma 2369 Posted November 30 Fin hägerbild. Bra skärpa. Skönt att det äntligen blev lite ljus ute. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1460 Posted November 30 27 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade: Fin hägerbild. Bra skärpa. Skönt att det äntligen blev lite ljus ute. Tack Ulf, ja det var på tiden. Såg en Ägretthäger flygandes över mig idag tror jag. En helvit Quote Share this post Link to post Share on other sites
sanne 526 Posted December 2 Fint motiv af den smukke fugl :-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1460 Posted December 2 10 timmar sedan, sanne sade: Fint motiv af den smukke fugl :-) Tack Sanne, jag gillar själv ljuset i denna Häger-bild. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fredrik H 807 Posted December 2 Tjusigt fångat. Tycker inte grenen stör. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1460 Posted December 2 1 timme sedan, Fredrik H sade: Tjusigt fångat. Tycker inte grenen stör. Tack Fredrik, nej den är fin men sitter fel tycker jag. Gillar bären i siluett men som sagt grenen ligger liksom på den stora grenen lite onaturligt. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mathias 986 Posted Wednesday at 08:02 PM Ja den har du fångat på ett ypperligt sätt!! Quote Share this post Link to post Share on other sites