Jump to content
Sign in to follow this  
Jens Nilsson

Photoshop-fundering

Recommended Posts

God morgon, jag undrar vad som hänt nu med Adobes uppdatering, tidigare hade jag Photoshop CC 2019, men nu så har jag fått Photoshop 2020. Men den heter inte CC, minns inte om den kanske hette Classic men det fanns ju tidigare en version som hette just så också. Den ena var väl molnbaserad vill jag minnas, men nu verkar jag ha båda versionerna... Har dessutom två versioner av Bridge dessutom, hur kan detta komma sig...?:unsure::confused0006:

Kostnaderna verkar dock inte ha ökat vad jag kan se, men är det rimligt att man ska kunna ha dubbla versioner...?

Vet inte varför de har tagit bort CC men det står väl för creative vloud tror jag. Classic är den molnbaserade versionen av lightroom. Två versioner var det även när det uppdaterades från 2017 till 2018, antar att det är för att man ska kunna använda den gamla versionen parallellt.

On 2019-11-29 at 7:26 PM, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Vet inte varför de har tagit bort CC men det står väl för creative vloud tror jag. Classic är den molnbaserade versionen av lightroom. Två versioner var det även när det uppdaterades från 2017 till 2018, antar att det är för att man ska kunna använda den gamla versionen parallellt.

Ja så kan det ju vara , men det är ändå underligt.  Tycker att det borde ju bli dyrare om man har dubbla program, men man får väl bara vara glad antar jag.. Men det blir ju mer att fylla minnet med, kanske borde jag ta bort den gamla versionen...:confused0006: