Jump to content
ToddeSwe

Pilfink från 192202

Recommended Posts

Eftersom vädret suger i alla bemärkelser så lägger jag tid på att lära mig redigera istället.

Denna gjorde jag för Instagram igår, och är nöjd med vad jag åstadkom men det är alltid trevligt med fler åsikter.

Man slutar ju utvecklas om man bara lyssnar på sig själv. OCH man ser inte "felen"

Mörkade ner bakgrunden, och grenverket i förgrunden likaså. Skärpt och brustvättad endast i Lr. Och så lite klarhet på ögat.

1.

DSC_1305-Redigera.thumb.jpg.16ea45faa9da24950a730a31d2d8a2f9.jpg

12 minuter sedan, Rolf sade:

Tycker den blev väldigt fin, gillar de mättade färgerna.

Tack, lyckades jag isolera fågeln så den sticker ut?

Den poppar ju inte direkt men det tycker jag inte den skall heller, det blir för mycket. Den sticker ut alldeles lagom i mina ögon.

7 minuter sedan, Rolf sade:

Den poppar ju inte direkt men det tycker jag inte den skall heller, det blir för mycket. Den sticker ut alldeles lagom i mina ögon.

Tack då är det bra tycker jag. Det var ju en mulen grå trist dag så den SKA inte poppa. :)

En väldigt söt bild! Och visst syns det att det regnar om man tittar noga. Det är bästa vädret när man fotar! Blir fina kontraster och färger. Inget som bränner ut. Hur mycket brustvättade du? Hur högt ISO hade du?

19 timmar sedan, Mona sade:

En väldigt söt bild! Och visst syns det att det regnar om man tittar noga. Det är bästa vädret när man fotar! Blir fina kontraster och färger. Inget som bränner ut. Hur mycket brustvättade du? Hur högt ISO hade du?

Tack Mona, ja jag är böjd att hålla med dej angående kontrasterna och färgerna. ISO 3600 på denna.