Jump to content
Sign in to follow this  
Farsta (Hasse)

Några bilder från Högholmen djurpark och H-fors

Recommended Posts

Säkert 15:e året i rad det blir en trip när november känns som mörkast. Tveeggat med djurparker. Snöleopard och sibirisk tiger utrotningshotad men får en fristad. Sen ett bad på "Allas" badet i hamnbassängen och avslutar med en "lonkeri" innan båten avgår :) 

PB230825.jpg

PB230798.jpg

PB230801.jpg

PB230816.jpg

PB230790.jpg

75439370_2522121927842832_5528249541385519104_o.jpg

Ormen fantastisk. Djur i bur är vad det är men, men jag tycker inte att det är helt oviktigt att visa upp ändå. Många djurparker gör faktiskt mycket gott också, i djurarbetsfrågor även om jag också är väl medveten om baksidan med en hel del av dem också. Jag tycker du fått två bra djurparksvinklingar. Den första på snöleoparden är ju uppenbart i en inhägnad men man ser inte hur stor den är, och det är ändå lite grönt osv. Det skulle kunna vara en stor inhängnad där den går fritt så att säga. Tigern, porträttet på snöleoparden och den (vad jag gissar) japanska havsörnen är ju i en helt annan sorts fångenskap (utfrån bilderna sett) än den första på snöleoparden.

Men som sagt, ormen kalasbra.

Håller helt med dig i dina tankar. Örnen är en havsörn. Voljären så stor de kan ta kortare flygturer. Antar det är de ungar jag såg här för 8-9 år sedan som blivit stora