Jump to content
Sign in to follow this  
Sir

farbrors pytt

Recommended Posts

frysen behöver tömmas på kött.
idag blev det farlikorvens tur att inte kastas.
.
pytt. i panna.
..........
tärna potäter och korv och hacka lök. koka tatisen i saltvatten. 
stek korven och tatisen. 

fräs upp löken med korven.
lägg samman alltihopa.90545.thumb.jpg.fedeecae8132558e59ec972c18de6be4.jpg
krydda som du vill.
jag pepprar korven och gillar timjan på tatisen. men det finns säkert massor av coola kryddvarianter.
jag steker potäterna i smör och olivolja. mycker fett för att det blir godare och jag har ingen nonstickpanna. ganska låg värme. saltgurka skuren på längden på ett litet fat bredvid så klart.
en chateaubriand 1998 i originalekfat är inge gott till. falcon 3.5 % funkar bättre.
för den kräsne - purjostrimlor strös över korvlöken och bara värms upp lite innan hopblandet med potatisen.
för den väldigt kräsne och stormrike - en kruka gräslök, 19.90 på Ica, strösslas över alltihopa strax innan ätandet.

jag har hört ryktas att somliga äter rödbetor till, men folk pratar så mycket strunt numera.

jaja....går att variera en hel del.
jätteenkelt och gott.
och jag har ingen aning vad jag ska använda ist f falukorv sen. vägrar tofu, svamp, å det där .....vafan heter det ? ...vita gummibitar...qvork??

9 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Det här lät gott men absolut att man SKA ha rödbetor till. och ett stekt ägg. så det så!      :D

JA där håller jag med dej, det är ett MÅSTE!!

hopps...pytten vaknade till liv här plötsligt...:lol:

jo, visst är det gott med råstekt potatis men jag gillar ännu mer förkokt. då blir den mjukare, mosig och kompletterar de lite knapriga stekta korvarna. lättare att få upp på gaffeln också !:D

och rödbetar och ägg till....låter helt rimligt. ska inhandla röda betor till nästa pytt !

gud gode mat för tacken, amen.

:)

men conny conny....ketchup....!? :lol: