Jump to content
Mona

Har jag gjort bort mig?

Recommended Posts

150 mm var inga problem för mig heller, men det började efter 550 någonstans. :)

Grattis! Hoppas du blir nöjd, du slipper iaf undra varför dom inte blir i fokus. Nu VET vi! :)

1 timme sedan, Mona sade:

Tack! Jo, dom är skarpa. Har grundredigerat dem som alla andra bilder. Det som blir spännande att se är hur det blir på 600 mm.

Jag tror man behöver väldigt bra förhållanden för att de skall bli rakbladsvassa på 600 mm, jag har sett riktigt fina bilder på full brännvidd men jag är inte där själv än. 

Håller tummar och tår att du blir nöjd även på 600 mm även om du måste kalibrera det en aning.

Om man betalar för 600 mm så ska det f*n vara skarpt där också! Annars kan dom tillverka objektiv för 500 mm. Grrr… Vi får se hur detta blir.

Så! Nu har jag tagit ett par bilder idag handhållet på 600 mm. Gick bara utanför husknuten och tog på gråschackarna i häcken. Det har varit mörkt och regnig även idag, så lite för lång tid och högt ISO, men tycker ändå det gick rätt bra! Vad tycker ni? 

Det behövs ju fler test för att få en bra uppfattning, så ljusare dagar önskas snarast.

Klicka upp!

1/100, f/6,3, ISO 1250 på alla.

1.  Denna är inte alls efterskärpt, bara förminskad.

_W2B9048_2048px.jpg

2. 

_W2B9058_2048px.jpg

3.

_W2B9060_2048px.jpg

54 minuter sedan, Rolf sade:

Dom verkar ju skarpa, bra stabilisering i den gluggen med tanke på slutartiden!

Vad menar du med verkar? Ja, stabiliseringen är det nog inget fel på!

7 timmar sedan, Cope sade:

Där är inget fel på dom bilderna:thumbsup:

Bestämmer du dig för att köpa gluggen så får du 1100:- i cashback för tillfället.

https://www.tamron.eu/se/nyheter/tamron-g2-cashback/

Tack och tack för info! Men just denna är beg så det gillas väl inte. Men den är i absoluta nyskick, går inte att se att den ens har varit uppackad, så det gillas iaf av mig :D 

2 timmar sedan, Mona sade:

Tack och tack för info! Men just denna är beg så det gillas väl inte. Men den är i absoluta nyskick, går inte att se att den ens har varit uppackad, så det gillas iaf av mig :D 

Aha, jag förstår. Då blir det väl ingen cashback på den. Men är priset bra så kan man ju vara nöjd med det :)

43 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Grattis du fick en som inte behövde kalibreras! :)

Tycker dom ser kanonbra ut!

Tack! Ja, det verkar som det inte behövs :)