Jump to content
Cope

Blandat från dagens runda!

Recommended Posts

Åkte ut en runda idag för att bara ha det gött i det fina vädret. Det var längesedan jag gästade Forsmöllan så den stod först på tur. Tyvärr var inte solen snäll idag men då jag hade underbart väder så accepterar jag det fullt ut :)

1. Forsmöllan....

_8503520.jpg

2. Nästa stop var bakom pappersbruket. Väldigt mkt vatten & tyvärr svårfångat flöde gjorde att denna pryl fångade mitt intresse...Ovanifrån...

_8503523.jpg

3. Och nerifrån med platypoden...

_8503526.jpg

4. Därefter ville jag testa tilt/shiften. Därför bar det iväg till Rya kyrkoruin...

_8503534.jpg

5.

_8503538.jpg

6.

_8503542.jpg

7. Nu styrde jag hemmåt igen men stannade till vid Farhult och tog 2 bilder med tilt/shiften & platypoden. En kort...

_8503544.jpg

8. Och en lite längre....

_8503551.jpg

9. Denna togs vid ett stenbrott någon dag tidigare och det får bli en bonusbild :)

_8503493.jpg

Så här såg väl några timmar av min dag ut idag.....Tack för titten....

Vilken runda det blev.

Trä-rälls?! Visst är det trä till rällsen jag ser på bilderna?! Kan inte vara slitstarkt det där. :)

Tilten funkar ju kanon :)

2 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Vilken runda det blev.

Trä-rälls?! Visst är det trä till rällsen jag ser på bilderna?! Kan inte vara slitstarkt det där. :)

Tilten funkar ju kanon :)

Det är väl egentligen ingen räls utan en annorlunda lösning på en gångbana skulle jag gissa på. Och den är av trä som håller på att ge upp på sina ställen🙂

47 minuter sedan, Farsta (Hasse) sade:

Vilken underbar utflykt! Här hade man gärna följt med

Ja, det var en trivsam runda i det fina vädret som gjorde gott i själen🙂

Det blev ju en hel serie fina bilder, den där platypoden ger onekligen möjligheter till intressanta vinklar!

Hvilken lukketid har du brugt på vandet ? :) Der er ikke meget tilbage af den gamle bygning..

4 timmar sedan, Rolf sade:

Det blev ju en hel serie fina bilder, den där platypoden ger onekligen möjligheter till intressanta vinklar!

Tack🙂

Ja, den får nog bli en del av utrustningen man släpar med sig🙂

3 timmar sedan, sanne sade:

Super god billede kvalitet...

Tack så mkt 🙂

3 timmar sedan, sanne sade:

Hvilken lukketid har du brugt på vandet ? :) Der er ikke meget tilbage af den gamle bygning..

Jag tror det var 40s jag hade som slutartid i vattenfallsbilden🙂

5 timmar sedan, Cope sade:

Det är väl egentligen ingen räls utan en annorlunda lösning på en gångbana skulle jag gissa på. Och den är av trä som håller på att ge upp på sina ställen🙂

Aha! :)

Fantastiskt fina bilder, särskilt den första gillar jag extra mycket! Underbart låga vinklar i de flesta bilderna. Velar mellan den korta eller den långa i 7 & 8, men tror 8 vinner! Känns som man själv är där :) 

Den där podden ska jag investera i... ett måste känner jag!:lol:

Tack så mkt Mona🙂

Hehe...men skyll inte på mig ifall du inte gillar den. Allt är Scott Kelbys fel😀

Ser ut som du hade en trevlig runda. Får ju passa på när man är ledig. Vi får ta en natur / övergivet en dag på friveckan 👍

30 minuter sedan, Fredrik H sade:

Ser ut som du hade en trevlig runda. Får ju passa på när man är ledig. Vi får ta en natur / övergivet en dag på friveckan 👍

Det hade jag🙂

Det får vi göra. Hittade faktiskt ett nytt naturområde idag nere vid Höör som jag skulle vilja se. Det är typ en dalgång med rinnande vatten likt Skäralid om jag har fattat rätt. Och på vägen ner har jag lite övergivna objekt vi kan ta oss en titt på🙂

1 hour ago, Cope said:

Det hade jag🙂

Det får vi göra. Hittade faktiskt ett nytt naturområde idag nere vid Höör som jag skulle vilja se. Det är typ en dalgång med rinnande vatten likt Skäralid om jag har fattat rätt. Och på vägen ner har jag lite övergivna objekt vi kan ta oss en titt på🙂

Låter som en bra deal. 

6 minuter sedan, Fredrik H sade:

Låter som en bra deal. 

Då är det bara dagen kvar som ska bestämmas🙂

Jag ska till Lomma på måndag eftermiddag och på tisdag är det vattenrehab. Så tidigast onsdag funkar för min del🙂

3 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Fina bilder Conny! vinnaren är Forsamöllan. :thumbsup::thumbsup:

Tack så mkt🙂