Jump to content
Sign in to follow this  
Rubbe

Ny Tävling: Vägdekorationer [kommenteringstråd]

Recommended Posts

Tema: VägdekorationerNu under sommaren så finns det mycket vackert att se efter våra vägar som vanliga människor skapat. Varför inte ha en liten tävling med just dessa vägdekorationer som tema.Reglerna är hyfsat enkla:1) Måste som vanligt vara en egen bild2) Utsmyckningar/konstruktioner i anslutning till en väg av något slag3) Inga kommersiella eller andra vägutsmyckningar i kommersiellt syfte, bara dekorationer som gjorts för att det är vackert eller intressant4) Tävlingen är öppen till o med den 1:e augusti då jag öppnar upp tävlingsgalleriet i 1 vecka så att vi som är intresserade kan lägga upp bilder för bedömningHoppas detta faller väl ut för det kanske finns en liten gåva till den som bedöms ha tagit den vackraste, intressantaste eller mest spännande bilden!

Priset eller gåvan som jag vill referera till den som är mycket trevlig och jag misstänker att den som vinner blir mycket glad ... hoppas iaf. Så se till att fota allt som finns längs våra vägar oavsett om dom är svenska eller från NZ ;).Som vanligt så är vi admins tillåtna att bidra med bilder men vi tävlar inte om priset utan detta går till den medlem som bäst förtjänar det. Personligen skulle jag vilja behålla priset men nu är det så att jag tycker ni alla är riktigt duktiga fotografer och då vill jag ge tillbaks till vår lilla men härliga community!Ok, nu sticker jag ut huvudet en bit men inte ens Fotosidan har sådana här priser. :kiss:

Jag vill ha ett litet klargörande av vad som menas med väg. är det bara bred asfalterad sådan som räknas eller funkar det med för allmänheten vilka farbara leder, vägar, stigar som helst?

Gott. En liten sommartävling är kanske vad som behövs för att sparka liv i fotolusten för min del och temat är inte fel heller för det är ju nu på sommaren det är som mest aktivitet på både stora och små vägar/gångar/stigar/upptrampade spår i savannen/fotspår på månen... :PDenna utmaningen antas härmed. Var hämtar jag priset? :P :P

Du hämtar det inte - men kommer du till Malmö kan du få fotografera det hemma hos mig när jag har vunnit tävlingen :o)Jag antar den också - handsken är kastad och här skall tänkas ut motiv! En bild per deltagare eller kan man bidra med flera bilder?

Du hämtar det inte - men kommer du till Malmö kan du få fotografera det hemma hos mig när jag har vunnit tävlingen :o)Jag antar den också - handsken är kastad och här skall tänkas ut motiv! En bild per deltagare eller kan man bidra med flera bilder?
Bra fråga! 2 bilder per deltagare tror jag blir bra, då minimerar man känslan hos er deltagare av att man kanske skulle valt den där andra och samtidigt blir det inte för många bilder per deltagare att gå igenom.

Mina bidrag är klara, skickar du priset Robban eller måste jag anstränga mig och lägga upp bilderna först? :woohoo: :woohoo: Jo tyvärr får jag inget pris, men ändå... :angry::P

Får väl se vad som kanske kommer i en brevlåda nära dig om du vinner admindelen av tävlingen. Hoppas bara vi får lite bidrag för jag vill än en gång påpeka att det som ges till vinnaren inte är fy skam!

Hum jag fattar inte en sak :unsure: Var lägger man sitt fotobidrag :unsure: Jag är antagligen helkorkad :blush:
Själva tävlingen öppnas 1a Augusti och då kan man ladda upp tävlingsbidrag under en vecka (samt ta bilder om man missat innan). Jag startade denna tråd för att de som just skulle gå på semester kanske kunde hålla ögonen öppna efter bra objekt.

En en exempelbild och en liten förhandsvisning av en del av priset: :ohmy: ;) Exempel på vägdekoration:priset.JPG[/attachment]

Vill ni se hela 1:a priset plus 2:a priset? Om jag får 10 olika medlemmar som frågar så får ni se! ;)Klart ni vill och så skall ske. men jag skulle bli väldigt glad om ni kunde hjälpa oss med att få hit lite fler nya medlemmar. Själv tänker jag hålla en sådan här tävling en gång i månaden men vinnaren av denna tävling bestämmer (tillsammans med mig) nästa tävlings inriktning. :)

Själv får jag ju inte delta i tävlingen' date=' men jag skulle gärna lägga vantarna på det användbara priset :P[/quote']Bästa admin får ett tröstpris, så du och Rolf får gå i clinch!

Du kan skicka priset direkt Robban' date=' meine bilden bist übergrümt! :-p[/quote']Vi får se, Monis har nog ett trumfkort i bakfickan! :lol:

Nu startar jag tävlingen! 2:e till 8e augusti får ni ladda upp bilder sedan stängs den för bedömning!

Hmm fotoforum och priset är nånting från Japan alltså kan det ju bara vara något bra *flinar* Om jag nu bara kunde hitta nån vägdekoration :D