Jump to content

Recommended Posts

Om det nu är bläcksvamp, vilket jag också tror står det så här i svampguiden:Innehåller ämnet coprin som hämmar nedbrytningen av alkohol i blodet. Ansågs förr ätlig men anses nu som en giftsvamp då den kan orsaka obehag flera dagar efter svampmåltiden, även om man så bara dricker en lättöl. Coprin har även visat sig ge testikelskador vid djurförsök.

Summeras väl bäst så här: Kanonbra svamp om man har ont om dricka och vill att fyllan ska vara längre än vanligt. Bör inte försöka ge bläcksvamp till djur om man är av manligt kön för då kan man få problem med testiklarna.

huga... men jag kanske ska försöka tvinga i Peps några !

han har ju inga testiklar.

men han har sjukt vassa klor.

och gillar inte att bli tvångsmatad. 

och jag avskyr att blöda kraftigt från händer och underarmar.

bläcksvamp ger alltså även hand och underarmsskador.

värdelösa svampar. gör ju ingen nytta. och ingen öl hemma. fan.

:)

visst är det bläcksvamp. grå sådan.

den behagade öppna sig lite och jag blev mer säker på detta nu.

får se om jag kan följa utvecklingen hos dem närmaste dagarna. det är ju vid grannhuset där jag går förbi dagligen, men jag är ju ingen tonårstjej så mobilen ligger oftast kvar hemma när jag ska däråt, mot Ica alltså....märkligt detta att bara gamlingar klarar av att gå ut en stund utan mobilen i handen. lite stört faktiskt. jag menar varför måste man ha den i handen varje vaken sekund? är de rädda för att missa samtal från Gud..😄? eller har Justin Bieber lovat ringa...? ( justin är väl helt ute numera....men vafan vet jag vad småtjejerna svärmar över idag...)

09.jpg