Jump to content
Sign in to follow this  
Ulf Ekström a.k.a Himma

Stjärtmes och tofsmes

Recommended Posts

Tog mig en tur i skogarna i min hembygd. Det blev några njutningsfulla timmar i det härliga höstvädret. Förvisso blev det inte så värst många olika fåglar på bild så ni får hålla till godo med de här två arterna.

#1 Ett tiotal stjärtmesar for runt mig i pur nyfikenhet.

252792219_Stjrtmes1.thumb.jpg.1d2ef29f0d9c45e888c9700978eeed8d.jpg

286506057_Stjrtmes2.thumb.jpg.62fe039080d0dfb3900717b7a1323020.jpg

Senare på eftermiddagen kom det även fram 7 tofsmesar som säkert undrade vad det var för filur som knatade runt i mosskanten.

789649723_Tofsmes1.thumb.jpg.e9db667a77964704b74398833a489474.jpg

1828182103_Tofsmes2.thumb.jpg.02a7d14a2e4a7fee99c7b1b1fa48abb6.jpg

13 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Nu ser jag hur lång väg jag har kvar innan jag ens är i närheten av BRA fågelbilder. :)

SÅ bra Ulf!

Tack Todde.

Med den iver och envishet du uppvisar så är du snart både ikapp och förbi om du inte redan är det.

3 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Tack Todde.

Med den iver och envishet du uppvisar så är du snart både ikapp och förbi om du inte redan är det.

Tack för dom snälla orden, själv tror jag inte ens jag någonsin kommer att producera något som är i närheten av någon av dessa foton.

Det är något konstnärligt över dessa som jag känner att jag saknar. Min drivkraft är nog också min akilleshäl tror jag, kicken får jag när jag får trycka och när jag har hittat något nytt som jag inte redan har. Visst kan jag erkänna att det har gått framåt men det kan nog bli så att det kommer till en viss punkt och sedan inte mer...

Alla kan inte måla en Mona-Lisa. :)

Snyggt som attan spec fyran känner mig faktiskt lite avundsjuk eftersom jag aldrig lyckats få till en bra bild på tofsmesen.:thumbsup:

9 timmar sedan, lillepv sade:

Snyggt som attan spec fyran känner mig faktiskt lite avundsjuk eftersom jag aldrig lyckats få till en bra bild på tofsmesen.:thumbsup:

Tack Lillepv. Tur och envishet som lyckas du också en dag. :)

4 timmar sedan, sanne sade:

Gud hvor er de bare skønne..og de sidste to fotos...kunne komme i en fugle bog..  :rolleyes:

Tusen tack Sanne. :)

1 timme sedan, Fredrik H sade:

Suveräna bilder

4'an sticker ut so vinnare

Tack Fredrik. :)

Mkt fint....håller med övriga gänget om att 4:an sticker ut en aning framför dom andra.

Riktigt läcka bilder :thumbsup: Håller med några andra här om fyran, den är väldigt lyckad med ren o fin bakgrund!!