Jump to content

Ett kameratest

Recommended Posts

Klickade hem en Leica M2 på tradera förra helgen. Igår var det dags för en testrulle. Inget fel på slutartider eller några ljusläckage på kameran men, ett par fel var det med den. Dels så klickade inte objektivet på plats och gick att vrida loss utan att trycka in knappen, sedan kuggade frammatningen över ibland och man var tvungen att dra fram en gång till. 

Så tyvärr fick kameran åka tillbaka till säljaren.

Här är i alla fall några bilder från rullen. Har gett dom en liten sepiaton.

1.

DSC02466-Redigera.thumb.jpg.7ec5d919eee7f295882a6f5b47df3100.jpg

2.

DSC02478.thumb.jpg.b0dca7f673f3873fd5ca78158854ca5a.jpg

3.

DSC02479.thumb.jpg.f176d26825cf206872c3c7695781dc9c.jpg

4.

DSC02474.thumb.jpg.0a800741f102224133fb61405fa701b2.jpg

det är nåt med Leica....nån tyngd i kvaliteten. andra och tredje bilden suveräna. det är som att allt blir lite lite rakare med den där jäkla perfektionen i tyskarnas teknik.

eller så är jag bara såld och kommer önska mig Leica i julklapp tills jag dör...:lol:

vad är det för stjärna som lyser där mellan talltopparna ? och några till höger också ser jag nu...framkallningen?

On 10/20/2019 at 7:55 PM, ToddeSwe said:

Det var ju synd, för den verkar vara speciell. Gillar bildernas prägel på något vis. Har ju sett foton av dej innan men dessa skiljer sig åt.

Tack Todde!! Tycker också det blev en skön känsla i bilderna :)

On 10/20/2019 at 8:07 PM, Rolf said:

Härlig känsla i dom bilderna, synd inte kameran funkade som den skall.

Tack Rolf!! Ja den var för övrigt i fint skick så det var tråkigt...

On 10/20/2019 at 8:37 PM, Whynot said:

Det var synd för bilderna hade något speciellt över sig. Var vad det för objektiv?

Tack!! Det är ett Leica Summarit 35/2.5.

On 10/20/2019 at 9:39 PM, Cope said:

Tråkigt att den inte motsvarade förväntningarna. Håller tummarna att du hittar ett felfritt exemplar, om du nu vill prova lyckan igen vill säga :)

Bilderna gillas oavsett om kameran strulade.

Tack Conny :) Ja det är väl bara att söka vidare!!

On 10/21/2019 at 2:29 AM, gerard ohman said:

det är nåt med Leica....nån tyngd i kvaliteten. andra och tredje bilden suveräna. det är som att allt blir lite lite rakare med den där jäkla perfektionen i tyskarnas teknik.

eller så är jag bara såld och kommer önska mig Leica i julklapp tills jag dör...:lol:

vad är det för stjärna som lyser där mellan talltopparna ? och några till höger också ser jag nu...framkallningen?

Tack Gerard!! Ja dom andas tysk kvalitet, gediget byggda! Hoppas tomten kommer med en till dig en vacker dag :)

Ja det är förmodligen fläckar från framkallningen som jag missat att klona bort!!