Jump to content

Axeltorpsravinen och en från Hallandsåsen.

Recommended Posts

Åkte på upptäcktsfärd med Fredrik häromdagen och tittade till både lite övergivet och lite naturområden.

Här kommer några bilder från naturområdena...Dom 4 fösta är från Axeltorpsravinen och är tyvärr ett svårfotat vattenflöde.

1. Så här blir det när man glömmer stänga av VR :)

_8503446.jpg

2. Här var VR avstängt :D

_8503449.jpg

3.

_8503450.jpg

4.

_8503451.jpg

5. Det här fallet var helt okänt för mig och det rinner på Hallandsåsens norra sida. Och när jag ändå kollar in okända fall så kan man ju passa på att själv utföra ett fall :D

_8503458.jpg

Haha...så illa var det inte. Men jag gjorde en rejäl vurpa på stenarna som var fulla av mossa. Kände mig som en sköldpadda som slog runt då ryggans tyngd nästan gjorde så att jag jag höll på att rulla över på rygg. Det kändes skitkonstigt med den höga tyngdpunkten när jag trillade :D

Som väl var så skyddade nog den tjocka mossan både mig och kameran från att skadas. Och det var ju främst kameran jag var rädd om. Men den klarade sig utan minsta märke då mossan som beklädde stenarna säkert var 25 mm tjock, om det ens räcker. :)

Toppen att du visar hur det blir om man inte stänger av VR (IS på Canon)! Mycket vackra bilder. Gillar #4 extra mycket. Supersnygg med vackert ljus där ögat verkligen vandrar längs bäcken. En vägghängare :) 

Tur du inte blev liggandes att sprattla med benen som sköldpaddorna gör! Hade förstås varit roligt att se :D 

9 timmar sedan, Mona sade:

Toppen att du visar hur det blir om man inte stänger av VR (IS på Canon)! Mycket vackra bilder. Gillar #4 extra mycket. Supersnygg med vackert ljus där ögat verkligen vandrar längs bäcken. En vägghängare :) 

Tur du inte blev liggandes att sprattla med benen som sköldpaddorna gör! Hade förstås varit roligt att se :D 

Jag har glömt det förut men jag minns inte att jag fick detta resultatet med VR aktivt. Det var dock många år sedan jag glömde det och därför vet jag inte vilken glugg jag gjorde det på då. Det kanske skiljer mellan olika gluggar:confused0039:

Dock var det första gången jag glömde det på Tamrons 15-30 G2 glugg.

Tack så mkt. Kul att det gillades :)

Haha, jag är oerhört glad att Fredrik inte hade sinnesnärvaro nog att dra av en serie bilder på "sköldpaddan" :)

Jag vet dock däremot en annan som hade haft det och det var tur att han inte var med ;)

3 timmar sedan, Fredrik H sade:

Riktigt tjusigt Conny. Märker hur stor skillnad det är i våra bilder. Ska inte bara skylla på datorn 🙄🙄 såg ju inte heller vurpan. Hörde bara det höga skriket i tystnaden. 😁😁

Tack Fredrik, kul att dom gillades :)

Hmm, det ska väl inte någon större skillnad på våra bilder?

Hehe, skriet i tystnaden. Där har vi titeln till en ny skräckfilm. Inledningsvis kan det börja med där jag står och fläskar i mig en bagge innan jag går in i baggebutiken och dödar alla för att sedan ta alla köttbullebaggarna  :D

3 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Visst suger det att bli äldre! :)

Satt på min pall och ramlade och det enda jag tänkte på var kameran. :)

Du fick iaf fina bilder med dej hem.

Ja, man är stel som en pinne numera och lika smidig som en gipsad, gravid flodhäst :)

Hehe, samma här. Men den slank ur näven i fallet med klarade sig utan minsta skråma som väl var.

2 timmar sedan, Mathias sade:

Väldigt fina bilder du fått med dig!! Favoriten blir 4:an :thumbsup:

Tack så mkt :)

1 timme sedan, gerard ohman sade:

skitmysig bäck ! där vill jag sitta på sommaren med fötterna i.. 🙂

Kul, då ses vi där till sommaren :)

• 1 month later...
On 2019-10-16 at 10:37 PM, Cope sade:

Åkte på upptäcktsfärd med Fredrik häromdagen och tittade till både lite övergivet och lite naturområden.

Här kommer några bilder från naturområdena...Dom 4 fösta är från Axeltorpsravinen och är tyvärr ett svårfotat vattenflöde.

1. Så här blir det när man glömmer stänga av VR :)

_8503446.jpg

2. Här var VR avstängt :D

_8503449.jpg

3.

_8503450.jpg

4.

_8503451.jpg

5. Det här fallet var helt okänt för mig och det rinner på Hallandsåsens norra sida. Och när jag ändå kollar in okända fall så kan man ju passa på att själv utföra ett fall :D

_8503458.jpg

Man måste dokumentera även egna fall!