Tarja Samuelsson 12 Posted October 14 Vet inte riktigt hur man gör här, men gör ett försök. En bild vågar jag nog visa:) Quote Share this post Link to post Share on other sites
gerard ohman 878 Posted October 14 jättefint! och tjusigt med höstlöven som ramar in ! jag hade nog även gjort några detaljutsnitt från bilden. särskilt ormbunkarna tycker jag förtjänar att visas för sig med bara lite vatten och klippor bakom. 🙂 1 Tarja Samuelsson reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rolf 1526 Posted October 14 Riktigt fin, lagom sudd på vattnet. Seså, kom igen nu och lägg upp några till! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1461 Posted October 14 Den var ju skitbra! Är alla dina bilder så bra så vill iaf Jag se dom! 1 Tarja Samuelsson reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mathias 986 Posted October 14 Riktigt fin bild med snygg inramning av löven 1 Tarja Samuelsson reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mr.T 344 Posted October 14 17 timmar sedan, Tarja Samuelsson sade: Vet inte riktigt hur man gör här, men gör ett försök. En bild vågar jag nog visa:) Nu har jag sett en antal olika tolkningar av detta vattenfall, men jag kan inte påstå att jag känner igen denna bildvinkel. Trevlig komposition och inget att anmärka på, men är det möjligt om det hade blivit ännu bättre om hela ormbunken i hö hörnet hade varit med, som motvikt till grenarna i övre vä hörnet, och det gröna längst ner till höger inte hade varit där !? Men som sagt, en trevlig komposition utan överdrivna färger (som jag gärna drar till med, skall i ärlighetens namn nämnas). 1 Tarja Samuelsson reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cope 4533 Posted October 14 Mycket vackert Tarja 1 Tarja Samuelsson reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ulf Ekström a.k.a Himma 2370 Posted October 14 Det här var väldigt vackert Tarja. Jag ser väldigt gärna fler bilder från dig om de så bara är en bråkdel så bra som denna. 1 Tarja Samuelsson reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3308 Posted October 15 Skitsnyggt Tarja, fin vinkel och komposition!! Och dessutom så åtminstone i den här bilden stod inte jag i vägen, men du kanske har beskurit den...? Upp med fler bilder nu, för nu vet du ju hur man gör...! 1 Tarja Samuelsson reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Farsta (Hasse) 746 Posted October 15 Fin bild! 1 Tarja Samuelsson reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tarja Samuelsson 12 Posted October 15 12 hours ago, Mr.T said: Nu har jag sett en antal olika tolkningar av detta vattenfall, men jag kan inte påstå att jag känner igen denna bildvinkel. Trevlig komposition och inget att anmärka på, men är det möjligt om det hade blivit ännu bättre om hela ormbunken i hö hörnet hade varit med, som motvikt till grenarna i övre vä hörnet, och det gröna längst ner till höger inte hade varit där !? Men som sagt, en trevlig komposition utan överdrivna färger( som jag gärna drar till med, skall i ärlighetens namn nämnas). Tack för bra input...ska kolla omboriginalet har mer at ge vid beskärning men gissar att dettta var original med endast lite upprätning :).... får tänka till mer nästa gång Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tarja Samuelsson 12 Posted October 15 11 hours ago, Cope said: Mycket vackert Tarja Tack Conny Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tarja Samuelsson 12 Posted October 15 8 hours ago, Ulf Ekström a.k.a Himma said: Det här var väldigt vackert Tarja. Jag ser väldigt gärna fler bilder från dig om de så bara är en bråkdel så bra som denna. Tack Himma :).....men jag tror inte jag har mkt mer att visa ....får kolla vid datorn sen Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tarja Samuelsson 12 Posted October 15 41 minutes ago, Jens Nilsson said: Skitsnyggt Tarja, fin vinkel och komposition!! Och dessutom så åtminstone i den här bilden stod inte jag i vägen, men du kanske har beskurit den...? Upp med fler bilder nu, för nu vet du ju hur man gör...! Hi, hi! Denna fanns du inte med på :)....har en del med både Conny och dig som jag lite fyndigt försökt gömma bakom löv mm..men det är så när vi är så många....gör inget ....:) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Whynot 117 Posted October 15 Snyggt och lagom tid på vattnet. Det är ett väldigt fint ljus i fotot. 1 Tarja Samuelsson reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mr.T 344 Posted October 15 4 timmar sedan, Tarja Samuelsson sade: Tack för bra input...ska kolla omboriginalet har mer at ge vid beskärning men gissar att dettta var original med endast lite upprätning :).... får tänka till mer nästa gång Bra att du tog det som input och inte kritik (för det är det inte). Många är de gånger man kommit hem och tittat igenom dagens skörd, bara för att upptäcka någon liten detalj som förstör helhetsintrycket och vilket kunde åtgärdats på plats (tidsbesparande) än att sitta och försöka "klistra och klippa" framför datorn (tidsödande). Nu för tiden, när jag ger mig ut för att fotografera, blir det inte sällan en promenad med ryggsäck och stativ, medans själva plåtandet sker med mobilen, (men det är ju nyttigt att promenera, påstås det). Varför ? Av den anledningen att om jag skall göra mig besväret att plocka upp och rigga kameran, då måste det vara värt besväret, och det är sällan jag ser något som jag tycker är värt det besväret. Om det nu (mot all förmodan) skulle dyka upp något som kan vara av intresse att avbilda, brukar jag försöka att "städa" i sökaren, så att jag slipper det när jag kommer hem. Behöver jag nämna att misslyckandena är oftare än då jag lyckas, s a s !? 1 Tarja Samuelsson reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
sanne 526 Posted October 15 Super flot motiv...levende og dejligt lys indfald :-) 1 Tarja Samuelsson reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mona 3371 Posted October 16 Jaha, här har vi en landskapsfotograf till!! Fullfjädrad på första bilden! Du har hittat en vinkel som ingen annan hittade! Väldigt snygg och balanserad bild. Nu får du allt visa resten också 1 Tarja Samuelsson reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tarja Samuelsson 12 Posted October 25 On 10/15/2019 at 10:33 AM, Whynot said: Snyggt och lagom tid på vattnet. Det är ett väldigt fint ljus i fotot. Tack Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tarja Samuelsson 12 Posted October 25 On 10/15/2019 at 1:13 PM, sanne said: Super flot motiv...levende og dejligt lys indfald :-) Tack Sanne Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tarja Samuelsson 12 Posted October 25 On 10/15/2019 at 11:05 AM, Mr.T said: Bra att du tog det som input och inte kritik (för det är det inte). Många är de gånger man kommit hem och tittat igenom dagens skörd, bara för att upptäcka någon liten detalj som förstör helhetsintrycket och vilket kunde åtgärdats på plats (tidsbesparande) än att sitta och försöka "klistra och klippa" framför datorn (tidsödande). Nu för tiden, när jag ger mig ut för att fotografera, blir det inte sällan en promenad med ryggsäck och stativ, medans själva plåtandet sker med mobilen, (men det är ju nyttigt att promenera, påstås det). Varför ? Av den anledningen att om jag skall göra mig besväret att plocka upp och rigga kameran, då måste det vara värt besväret, och det är sällan jag ser något som jag tycker är värt det besväret. Om det nu (mot all förmodan) skulle dyka upp något som kan vara av intresse att avbilda, brukar jag försöka att "städa" i sökaren, så att jag slipper det när jag kommer hem. Behöver jag nämna att misslyckandena är oftare än då jag lyckas, s a s !? Absolut ser jag det som input :).....städa i sökaren är en god ide’......men jag har inte den insikten fullt utvecklad ännu :).......eller kommerkanske aldrig ha Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tarja Samuelsson 12 Posted October 25 On 10/16/2019 at 10:24 PM, Mona said: Jaha, här har vi en landskapsfotograf till!! Fullfjädrad på första bilden! Du har hittat en vinkel som ingen annan hittade! Väldigt snygg och balanserad bild. Nu får du allt visa resten också Första!!! Hi,hi! En av ett aaaantal :)......tack för beröm Mona <3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tarja Samuelsson 12 Posted October 25 On 10/15/2019 at 6:29 AM, Farsta (Hasse) said: Fin bild! Tack Hasse Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tarja Samuelsson 12 Posted October 25 On 10/14/2019 at 6:38 PM, Mathias said: Riktigt fin bild med snygg inramning av löven Tack Mathias Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tarja Samuelsson 12 Posted October 25 On 10/14/2019 at 6:04 PM, gerard ohman said: jättefint! och tjusigt med höstlöven som ramar in ! jag hade nog även gjort några detaljutsnitt från bilden. särskilt ormbunkarna tycker jag förtjänar att visas för sig med bara lite vatten och klippor bakom. 🙂 Tack Gerard! Tänk om jag hade kommit på det med ormbunkarna!!! Låter fint!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites