Jump to content

Recommended Posts

Till skillnad från Rolf var det lätt för mig att välja en favorit, och det var den sista. Cope hade väl en liknande komposition, om minnet inte sviker :confused0006:. En liten OT-fråga; Ser att flera av er har väldigt snitsiga vattenstämplar (har noterat att Mona bytt ut sin till en (i mitt tycke) sämre signatur)). Hur/var får ni tag på dessa !?

Tvåan känns lite övermättad (även om jag själv gillar starka färger) och min vinnare, är det en HDR-bild eller !?

1 timme sedan, Rolf sade:

Snyggt Himma, omöjligt välja någon favorit då alla håller jämn och hög kvalitet! 

Jag bugar och bockar. :)

9 minuter sedan, Cope sade:

Finfint från början till slut👌👌

Tusen tack Conny. :)

8 minuter sedan, Mr.T sade:

Till skillnad från Rolf var det lätt för mig att välja en favorit, och det var den sista. Cope hade väl en liknande komposition, om minnet inte sviker :confused0006:. En liten OT-fråga; Ser att flera av er har väldigt snitsiga vattenstämplar (har noterat att Mona bytt ut sin till en (i mitt tycke) sämre signatur)). Hur/var får ni tag på dessa !?

Tvåan känns lite övermättad (även om jag själv gillar starka färger) och min vinnare, är det en HDR-bild eller !?

Tackar tackar mr.T. :) Jag liksom flera andra har köpt signaturen via Photologo.

Tvåan är ingen HDR men jag har använt ett filter i ON1:s svit. Minns inte vad det heter men du kan nog ha rätt i att jag kunde dra ner lite av effekten, får se om jag tar tag i det framöver.

28 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Tackar tackar mr.T. 

My pleasure.

Jag liksom flera andra har köpt signaturen via Photologo.

Känner igen det, har bokmärkt denna sidan nu, utifall. Får ta ett snack med mina inneboende Me, Myself  and I, samt Snålänningen om vi kan lätta på lädret och investera i en sådan. Men det lär bli hårda förhandlingar, Snålänningen är inte riktigt som han borde vara :crazy:.

Tvåan är ingen HDR men jag har använt ett filter i ON1:s svit. Minns inte vad det heter men du kan nog ha rätt i att jag kunde dra ner lite av effekten, får se om jag tar tag i det framöver.

Aha, då är jag med. Nja, du bestämmer naturligtvis själv hur dina bilder skall se ut. Jag framför bara min synpunkt utifrån mitt tycke och smak, rätt eller fel.

6 minuter sedan, Mr.T sade:

Aha, då är jag med. Nja, du bestämmer naturligtvis själv hur dina bilder skall se ut. Jag framför bara min synpunkt utifrån mitt tycke och smak, rätt eller fel.

Givetvis bestämmer jag över mina bilder men inte desto mindre uppskattar jag era tankar runt dom. :)

24 minuter sedan, Jens Nilsson sade:

Säger som Rolf, jag kan inte välja vinnare, alla var fantastiskt fina! Men trean kanske sticker ut en aning, gillar det annorlunda utsnittet i den bilden, känns som att det är taget på en helt annan plats än där vi var, snyggt fotat och spakat!:thumbsup:

Tack Jens. :) Trean är tagen halvvägs upp för fallet därav det lite annorlunda utsnittet.

6 minuter sedan, gerard ohman sade:

nr2.:wub:

trodde också HDR, väldigt tecknad feeling i den. men hur tjusigt som helst. och vattnet är ju redan mjölk, så varför bry sig om verklighetstroget.. :D

Jag ber att få tacka allra ödmjukast. Angående verklighetstroget så låter du som min sambo gör, så där ser det inte ut i verkligheten säger hon medan jag påstår att det gör det visst bara man tittar tillräckligt långsamt. :D

1 timme sedan, Farsta (Hasse) sade:

H U R skall man kunna välja ett favorit här? Ok då. Nr 3 och nr 5 får det bli

Många tack för det varma gillandet. :)

35 minuter sedan, Whynot sade:

Fina och väl genomtänkta foton. Trean står ut och femman är som en målning. Härligt

Det är så man rodnar av berömmet. Tusen tack. :)

Men hallå så snygga bilder!!! Säger som Eddie, välgenomtänkta. 1, 2 & 5 får pallplats :star::star::star:

Så kul att se allas olika vinklingar av samma plats :)

On 2019-10-13 at 3:50 PM, Mr.T sade:

En liten OT-fråga; Ser att flera av er har väldigt snitsiga vattenstämplar (har noterat att Mona bytt ut sin till en (i mitt tycke) sämre signatur)). Hur/var får ni tag på dessa !?

Kul att du noterat att jag bytt! Och jag håller med dig till fullo om att min förra var bättre. Tyvärr försvann den penseln jag hade gjort när jag uppgraderade till Win 10 och jag fick installera om både PS och LR :( Hittade inte samma typsnitt igen, så jag fick göra en ny. Kommer att göra ytterligare en ny när jag får lust för jag är inte nöjd med den jag har nu. 

1 timme sedan, Mona sade:

Kul att du noterat att jag bytt! Och jag håller med dig till fullo om att min förra var bättre. Tyvärr försvann den penseln jag hade gjort när jag uppgraderade till Win 10 och jag fick installera om både PS och LR :( Hittade inte samma typsnitt igen, så jag fick göra en ny. Kommer att göra ytterligare en ny när jag får lust för jag är inte nöjd med den jag har nu. 

Det var ju en jävla tur (för mig) att du också tyckte att den tidigare var bättre :cachechaise: !

Så du har ordnat det på egen hand !? Inte dåligt,  måste jag säga. Du får gärna fixa en snygg till mig också :smiley-angelic002:.

1 timme sedan, Mr.T sade:

Det var ju en jävla tur (för mig) att du också tyckte att den tidigare var bättre :cachechaise: !

Så du har ordnat det på egen hand !? Inte dåligt,  måste jag säga. Du får gärna fixa en snygg till mig också :smiley-angelic002:.

Haha! Jag bits inte :P Det är inte så svårt att fixa i PS, men visst kan jag hjälpa dig om du säger hur du vill ha det, teckensnitt och namn. Nu kan det inte bli den närmaste veckan, så du har tid på dig att fundera!

25 minuter sedan, Mona sade:

Haha! Jag bits inte :P Det är inte så svårt att fixa i PS, men visst kan jag hjälpa dig om du säger hur du vill ha det, teckensnitt och namn. Nu kan det inte bli den närmaste veckan, så du har tid på dig att fundera!

Åh, jag har inte bråttom ! Verkligen bussigt av dig att tänka dig göra dig besväret att fixa till något snitsigt. 

Frågan är om jag skall ha mitt riktiga namn eller om jag skall använda mitt alter ego, (Mr.T) ? Det sistnämnda blir ju betydligt lättare för dig :confused0006:.Är det mycket jobb/svårt att få till det !?

Kan jag välja något ur dessa typsnitt/designer :ph34r: !?

8 timmar sedan, Mona sade:

Men hallå så snygga bilder!!! Säger som Eddie, välgenomtänkta. 1, 2 & 5 får pallplats :star::star::star:

Så kul att se allas olika vinklingar av samma plats :)

Tackar så mycket Mona. Kul att bilderna gillas.:)

• 2 weeks later...
On 2019-10-17 at 12:15 AM, Mr.T sade:

Åh, jag har inte bråttom ! Verkligen bussigt av dig att tänka dig göra dig besväret att fixa till något snitsigt. 

Frågan är om jag skall ha mitt riktiga namn eller om jag skall använda mitt alter ego, (Mr.T) ? Det sistnämnda blir ju betydligt lättare för dig :confused0006:.Är det mycket jobb/svårt att få till det !?

Kan jag välja något ur dessa typsnitt/designer :ph34r: !?

Förlåt att jag svarar sent, men har varit på resande fot och sen en massa annat här hemma. Typsnitten du länkar till är specialdesignade just för den sajten och en logga där kostar pengar att få, så dessa kan jag dessvärre inte hjälpa dig med. Jag brukar leta fonter på dafont, där finns massor av fina och gratis teckensnitt. När du hittat något du gillar så skicka mig ett pm så fortsätter vi där :)