Jump to content

Recommended Posts

En spontan kvällsutflykt till Kvarnbyn i Mölndal. Troligen Mölndals mest fotade vatten! Tror jag har en tråd här sen tidigare också.

Den här forsen användes så långt tillbaka som till medeltiden när säd skulle malas. Här har Mölndals sitt ursprung. Möln betyder mala med betydelsen kvarn på forntidssvenska. Här har även varit bl a  papperstillverkning, strumpfabrik, trikåfabrik och färgeri.  En spännande plats där historiens vingslag verkligen känns påtaglig. Idag finns det många småföretag och ett bibliotek med många trevliga utställningar av olika slag  i de gamla fabriksbyggnaderna, samt ett trevligt café väl värt ett besök för den som har vägarna förbi.

1.

_W2B7291_sRGB_2048px.jpg

2.

_W2B7272_sRGB_2048px.jpg

3.

_W2B7296_sRGB_2048px.jpg

Wow, har du en tråd härifrån sen tidigare så minns inte jag den i såna fall, men det borde man ju göra med tanke på vilket häftigt ställe, superläckert! Och du har fångat det som vanligt med den ära, riktigt fina bilder!:wub:

Hade du/ni någon lampa att ljus-måla med eller?

Riktigt fina bilder Mona:wub:

Har själv inte varit där sedan vi var där för x antal år sedan. Är sällan i Mölndal numera men ser nu att jag måste din nästa gång jag är uppe🙂

Väldigt trevliga foton, svårt att utse någon som är bättre än den andra - alla håller hög klass.

Det är 3 år sedan senast - här har du din tråd (spontan fotoutflykt med Conny):

Fantastiskt fina biler Mona. Du har fått perfekta vinklar och ljusskillnaderna gör att det blir ett härlig djup och tryck i bilden. Du har öga för fina bilder

Tittade i din gamla tråd då jag inte mindes rosthålet i luckan i bild 2. Och det var nytillkommet under dom 3 åren som har passerat. Tycker att det är lite synd att livet tar slut för den rostiga metallen då det gör halva bilden :)

Nästa gång jag är uppe så måste vi försöka åka dit igen Mona :)