Jump to content

Recommended Posts

Sista anhalten på vår forumträff var vid Brahehus. En mycket fotogenisk ruin som jag inte lyckades avbilda riktigt värdigt eller i fina vinklar, men här kommer mina försök i alla fall! Alla bilderna är HDR hopslagna i Lightroom, så vet inte om programmet gjort ett hyffsat resultat.. 

1.

_W2B7235-HDR_BraheHus_2048px.jpg

2. 

_W2B7241-HDR.jpg

3.

_W2B7249-HDR_2048px.jpg

4. Utsikt över nejden och Visingsö.

_W2B7254-HDR.jpg

Det var allt jag hade från denna mycket trevliga dag :) 

Länk till min andra tråd!

Fin serie. Det är så här jag tycker hdr skall används, inget överdrivet spakdragande. trean gillas lite extra!

Tack så mycket Rolf! Jag var inte alls ute efter det extrema, utan bara få fram det ögat såg. Tvåan lyckades jag inte så bra med för jag hade inte rätt exponeringar att slå ihop, därför blev den lite mörk inne i ruinen. 

Det här var ett gäng trevliga bilder med fina detaljer, även om ljuset var svagt så sent på dagen. Håller med  Rolf att det är så här man bör använda HDR, det är väl grundtanken  med det även om jag gillar när man som vissa spakar lite extremt. Då blir det en annan typ av bild, lite mer åt konstfoto-hållet. Men som sagt, det här lyckades du riktigt bra med, jag hade inte en tanke på HDR den kvällen...!:thumbsup:

När du delar ut så där bra bilder så passar det inte att vara ödmjuk. :)

2:an är ju helt underbar!  Ångrar mer och mer att jag inte ÅT mackan du erbjöd mig och mer vid Brahehus så hade jag orkat fota solnedgången också.

Kan btw inte glömma din min när jag säger att jag har aldrig ätit brieost. :) ha ha ha

jättefint! den sista extra häftig....den kunde man ha uppblåst till en hel vägg i rummet . mycket att titta på där. :)

å skärpan....lite kuslig....:lol: himlen, linjerna i öppningen genom muren på första...superbra fångat.

2 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Kan btw inte glömma din min när jag säger att jag har aldrig ätit brieost. :) ha ha ha

What? Gör om, gör rätt!

Trean är liksom övriga bra och sticker ut lite, men tvåan vinner ändå och personen i ena gluggen gör bilden ihop med färgerna. 

Tack så jättemycket allihop för era fina kommentarer :) 

On 2019-10-09 at 7:53 PM, ToddeSwe sade:

När du delar ut så där bra bilder så passar det inte att vara ödmjuk. :)

2:an är ju helt underbar!  Ångrar mer och mer att jag inte ÅT mackan du erbjöd mig och mer vid Brahehus så hade jag orkat fota solnedgången också.

Ja, du skulle tagit mackan, man ska prova allt :P:lol: Fast ska jag vara ärlig så sa jag fel, det var Cambozola på den, inte Brie:giggle:

On 2019-10-09 at 10:04 PM, Martin sade:

Trean är liksom övriga bra och sticker ut lite, men tvåan vinner ändå och personen i ena gluggen gör bilden ihop med färgerna. 

Personen tror jag var Himma!

33 minuter sedan, Tarja Samuelsson sade:

Fy fasiken vaaad duktig du är på detta! Älskar 2:an!!!

Tycker du det??! Tack så mycket Tarja :) Du är också jäkligt duktig, bara så du vet:wub:

13 timmar sedan, Mona sade:

Ja, du skulle tagit mackan, man ska prova allt :P:lol: Fast ska jag vara ärlig så sa jag fel, det var Cambozola på den, inte Brie:giggle:

Så är det absolut! Men tigga mat första gången man ses ... :) DEN osten har jag avstått för att det är mögelost.

3 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Så är det absolut! Men tigga mat första gången man ses ... :) DEN osten har jag avstått för att det är mögelost.

Du tiggde inte! Jag delar med mig så länge jag har :)