Jump to content
Jens Nilsson

Mina exponeringar från Gränna del 4

Recommended Posts

Ruinen vid solnedgången.

Efter pizza-käk i Gränna så åkte vi till Brahehus igen för att exponera lite vid solnedgången som var runt 18,30. Todde hade dessvärre åkte hem, men alla kan ju inte vara med överallt, det vet ju jag allt om...:y15:

1. Håkan och Ninni riggar för att fota vid solens nedgång.

1.thumb.jpg.39a2b43aec603c86f059d67e774e01b0.jpg

2. Ja, och de flesta andra också...

2.thumb.jpg.30e3ab3301857d4837ded92f5f0a812a.jpg

3. Mona går sin egna väg...

3.thumb.jpg.870381c280034bf5ed857fbc332e79f7.jpg

4. Tomas fångar solens sista strålar..

4.thumb.jpg.291435b30291826700bd4996ecce2971.jpg

5. Och det gjorde väl jag också, blev väl så där...

5.thumb.jpg.17aa7ed96acb4b2c594c03a90ee568f2.jpg

6. och så där...

6.thumb.jpg.cb521126257ab96dcc4e2d61a01f4fdc.jpg

Med detta så har jag visat upp mina alster från denna trevliga dag, tack för mig!:)

Riktigt roligt att ha fått hänga med dig under denna dagen. Och riktigt roligt att äntligen träffa dig efter alla dessa år :)

Fina bilder även här där din panorama gillar extra mkt. Snyggt jobbat:wub:

5 minuter sedan, Cope sade:

Riktigt roligt att ha fått hänga med dig under denna dagen. Och riktigt roligt att äntligen träffa dig efter alla dessa år :)

Fina bilder även här där din panorama gillar extra mkt. Snyggt jobbat:wub:

Kan inte annat än att hålla med, det var jättekul att hänga med er och träffas efter så lång tid. Det gör jag gärna om!

Kul att detta gillades!:)

Toppenbilder allihop! Så kul att det är dokumenterat allt vi gjorde, både av dig och de andra. 5 & 6 är fantastiskt vackra båda två. Roligt att du ofta gör panoraman, vilket jag alltid glömmer. Detta göra vi om :) 

6 timmar sedan, Mona sade:

Toppenbilder allihop! Så kul att det är dokumenterat allt vi gjorde, både av dig och de andra. 5 & 6 är fantastiskt vackra båda två. Roligt att du ofta gör panoraman, vilket jag alltid glömmer. Detta göra vi om :) 

Tack så mycket för dom orden Mona!:) Jag höll på att glömma bort att ta bilder för panoramat på kvällen, och det blev lite mörkt så jag trodde aldrig att det skulle lyckas. Och hade naturligtvis missat att ställa in en fast WB så jag fick ändra i ACR manuellt så det blev lika, och Ps lyckades faktiskt sy i hop bilderna direkt, så det är jag nöjd med!

Ja jag hoppas vi får fler tillfällen att göra om detta, vi får kanske t ex  fila lite på Thomas idé om att ses i Stockholm. Fotomässa, fotografiska och ströva runt och fota i stan eller nåt, det tror jag kunde vara trevligt. Särskilt om vi får med oss Hasse som hittar i stan som i sin egna ficka...!:)

men vilka superfina foton Jens!!

du är ju duktig på riktigt....vem hade trott det...?

SKOJAR BARA!!:P

fotot på Mona riktigt koolt.

och bilden på Thomas är supersnygg....svårt ljus där skulle jag gissa, men du fick till det !

tjusigt!!

Kul att se! Synd jag inte åt ordentligt. Fick inte igång kroppen fören efter tre mål mat runt 21 på kvällen.

22 timmar sedan, sanne sade:

Smukke fotos..især de sidste to ..dejlige varme farver :-)

Tack sanne, roligt att du gillade det!:)

19 timmar sedan, gerard ohman sade:

men vilka superfina foton Jens!!

du är ju duktig på riktigt....vem hade trott det...?

SKOJAR BARA!!:P

fotot på Mona riktigt koolt.

och bilden på Thomas är supersnygg....svårt ljus där skulle jag gissa, men du fick till det !

tjusigt!!

Tusen tack gerard, duktig vet jag inte, hade väl tur antar jag...:)

16 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Nr 4 med solens sista strålar = underbar. Tror jag tankar ner den och lägger i min privata Brahehusmapp om det är ok?

Tack Hasse, trevligt att den uppskattades, klart du får ta hem den! Så länge man följer gällande praxis om den visas på annat ställe förstås...!:y15::lol:

15 timmar sedan, Fredrik H sade:

Suveräna bilder hela högen.

4 och 6 gillas lite xtra

Tack tack Fredrik!:)

12 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Kul att se! Synd jag inte åt ordentligt. Fick inte igång kroppen fören efter tre mål mat runt 21 på kvällen.

Ja det var ju synd, vi hann ju bara språkas vid en kort stund men det kanske kommer fler tåg en dag...!

10 timmar sedan, Mathias sade:

Väldigt fina bilder, speciellt panoramat :wub:

Tack Mathis, kul att den gillades!:)

Ja så klart med bildrättigheter. Men denna är enbart för mitt eget höga nöje skull och inget jag delar men också som inspiration att försöka något liknande om ljuset är rätt och man skulle råka passera på motorvägen.

Har samlat på mig en del bilder härifrån som gamla vykort mm

Fotot på Mona är både påpassligt men planerat ser det ut som, riktigt bra. Och även det på Thomas i solens sista strålar i gluggen. Mycket snyggt!

On 2019-10-12 at 12:40 PM, Martin sade:

Fotot på Mona är både påpassligt men planerat ser det ut som, riktigt bra. Och även det på Thomas i solens sista strålar i gluggen. Mycket snyggt!

Tack för dom orden Martin, men jag hade ingen bild alls planerad, tvärtom, jag fick flytta mig i alla hast för att fånga Mona när hon gick genom öppningen i muren i motljuset!:)

17 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

3, 4 och 6 är aningens bättre än de andra som bara är jättebra. Snyggt!

Tack Ulf, roligt att höra!:)