Jump to content
Rolf

En gammal kraftstation svartvit

Recommended Posts

Samma bilder som den andra tråden om kraftstationen men i svartvit. Jag har medvetet mörkat ner ett flertal för att förstärka svärtan.

Klicka upp dom!

1.
005_3863.jpg

1:2.
1-2.jpg

2.
005_3864.jpg

2:2.
2-2.jpg

3.
005_3871.jpg

4.
005_3879.jpg

5.
005_3880.jpg

6.
005_3883.jpg

7.
005_3885.jpg

8.
005_3887.jpg

9.
005_3889.jpg

10.
005_3893.jpg

11.
005_3899.jpg

12.
005_3902.jpg

13.
005_3908.jpg

Just now, Cope said:

Finfint resultat även i denna serien Rolf:thumbsup::thumbsup:

Tackar för dom orden!

2 minuter sedan, Rolf sade:

Tack Jens, jag är nog benägen att hålla med dig.

Hos mig blir det ett svårt val. Gillar båda varianter men jag undrar om inte färgbilderna vinner hos mig. Men som sagt....det är i princip jämnt skägg :)

Båda har ju sina fördelar men just sådana här miljöer blir väldigt bra i svartvitt. Vilket fantastiskt kraftverk som verkar ganska oskadat från vandalism

3 minuter sedan, Farsta (Hasse) sade:

Båda har ju sina fördelar men just sådana här miljöer blir väldigt bra i svartvitt. Vilket fantastiskt kraftverk som verkar ganska oskadat från vandalism

Anledningen till att det är relativt orört kan ju vara flera, det låg rätt eländigt till och en bra bit från närmaste ort. Så rastlösa ungdomar med sprayburk slägga och ölburkar orkar kanske inte leta sig ut där i terrängen, om dom ens hittar dit. Men jag såg dock någon som ristat in sina initialer i en vägg någon gång under år 2013..:)

Nu har jag inte hunnit till färgbilderna än, men detta är starka foton, gillas mycket!

Också intressant att se hur olika samma objekt kan vara utifrån från vilken vinkel man fotograferat (jämförde med Jens foton där flera foton är på samma saker fast från olika håll och ger helt olika tankar).

Tack för ditt gillande Martin. Ja det är intressant att se samma motiv fotograferat av olika fotografer, det blir ofta helt olika bilder.

Tack Rolf detta var bättre än färgversionerna.

Tycker kanske att exteriörbilderna är aningen för mörka för min smak. Annars älskar jag ju svärta som bekant. :)

Tack Todde, är nog benägen att hålla med dig i alla fall bild ett och två är lite för mörka.

1 timme sedan, Rolf sade:

Tack Todde, är nog benägen att hålla med dig i alla fall bild ett och två är lite för mörka.

Japp dom jag menar.

Snyggt! Gillar dom svartare mer, blir en mer spöklik känsla i dem! Har inte sett färgbilderna ännu, men tycker denna typ av bilder gör sig otroligt bra i s/v.

Tack Mona. Ja denna typ av bilder gör sig ofta mycket bättre i sv/v.

Ohoj, det här gillas!!! Väldigt fina konverteringar med alldeles lagom kontrast!! Snyggt helt enkelt :wub:

Tack Himma, ja utomhusbilderna vinner i färg men det hade sett konstigt ut att blanda.

Jättefina bilder! som gör sig bra i svartvitt, fint dokumenterat och konverterat, utvändigt ser byggnaden nästan ut som en kyrka med tinnar och kyrkfönster. :thumbsup::thumbsup:

Nr 10 och instrumenttavlorna är häftiga, Vilket ställe ni var på! Vid infarten till Mölle ligger en kyrka som påminner om denna faktiskt