Jump to content
ToddeSwe

1/4000 f14 Röttle fallet :)

Recommended Posts

Som envis och nybörjare så testar man ju sig fram. Här hittade jag en av mina tester.

f14 och 1/4000 i slutartid blev moln på himlen trots starkt solljus. :) Kanske något mörk men där var ju inte SÅ ljust som de andra bilderna visar. :)

1.

DSC_0133_DxO.thumb.jpg.d42ea758247e4b7e37ff7df6cc52a247.jpg

1.1

DSC_0133_DxO-2.thumb.jpg.454acb5dcdc410ac583fc9c566bcaf90.jpg

Lite mörk som du säger men det gör inte så mycket, snyggt är det trots att vattnet inte är utsmetat.

5 minuter sedan, Rolf sade:

Lite mörk som du säger men det gör inte så mycket, snyggt är det trots att vattnet inte är utsmetat.

Ja jag tycker inte det gör så mycket, man skulle ju kunna köra en pensel på allt utom himlen men det känns som det kvittar.

Ja du lyckades i alla fall frysa fallet väldigt bra...!:thumbsup: Men.. det är några konstiga ränder över träden i övre vänstra hörnet...:confused0006:

1 timme sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Det är ungefär samma slutartid som behövdes för att hinna med när Conny åt sin baguette. :D

:sangry_fist_100-105:

19 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Ja du lyckades i alla fall frysa fallet väldigt bra...!:thumbsup: Men.. det är några konstiga ränder över träden i övre vänstra hörnet...:confused0006:

Tack, kan det vara The Predator som är osynlig?! :) Inte en susning, hur fan såg du det egentligen?! :) Ett litet område med horisontella linjer på trädstammen är det vi pratar om va?

19 timmar sedan, Cope sade:

Fallet är tjusigt även med snabba tider :)

Ja jag trodde inte det skulle bli så bra faktiskt...

5 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Det är ungefär samma slutartid som behövdes för att hinna med när Conny åt sin baguette. :D

Tycker det blev en fin effekt på fallet med den korta tiden. :thumbsup:

HA ha ha  :) Synd jag missade detta!

Tack Ulf, jag gillar också det men tyvärr en aning för mörkt.

2 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Tack, kan det vara The Predator som är osynlig?! :) Inte en susning, hur fan såg du det egentligen?! :) Ett litet område med horisontella linjer på trädstammen är det vi pratar om va?

Ja det är säkert The Predator...:D 

Vet inte, men jag tyckte det var rätt iögonfallande... Och vem vet vad det kan bero på..

2 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Ja det är säkert The Predator...:D 

Vet inte, men jag tyckte det var rätt iögonfallande... Och vem vet vad det kan bero på..

Jag vet nu att det hände i DXO, för det finns inte med i originalet i Lr. MEN ISO är på 12800 så den är jäkla grynig och har försökt fixa till den men utan DXO så går den inte att visa upp. :(

37 minuter sedan, Tarja Samuelsson sade:

Kul aatt se även korta tider :)....ngt ljusare hade vart fint , men det funkar så här också :)

Ja fast jag kom på nu att jag kunde faktiskt ha dragit upp ljuset och penslat ner exponeringen på den så man ser molnet. :) Måste testa det!

Snyggt komponerat, och kortare tider funkar absolut det med! Jag skulle dragit ner på det blåa i vattnet en aning. Hmm.. känns som jag redan har sagt det..:confused0006:

26 minuter sedan, Mona sade:

Snyggt komponerat, och kortare tider funkar absolut det med! Jag skulle dragit ner på det blåa i vattnet en aning. Hmm.. känns som jag redan har sagt det..:confused0006:

Tack Mona! Bättre så? Ja jag har för mig det också ... var det i en annan postning kanske ...

4 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Tack Mona! Bättre så? Ja jag har för mig det också ... var det i en annan postning kanske ...

Nej, ettan är bäst av dessa. Nu fick vattnet en turkos/cyanfärg istället. Tror du bara kan dra ner på mättnaden med penseln på vattnet. Färgerna blev också ljusare på träd och buskar. Gillar den mörkare varianten i ettan.

Kanske var det på fb...

16 timmar sedan, Mona sade:

Nej, ettan är bäst av dessa. Nu fick vattnet en turkos/cyanfärg istället. Tror du bara kan dra ner på mättnaden med penseln på vattnet. Färgerna blev också ljusare på träd och buskar. Gillar den mörkare varianten i ettan.

Kanske var det på fb...

Naturligvis :) jag SKA ju inte pilla på färgerna, jag är så jävla envis. :)

Ja det kanske ...