Jump to content
Sign in to follow this  
Strmbrg

Linköpings Domtjörka

Recommended Posts

njae....jag tycker nog att du försöker lite mer än du egentligen behöver för att få coola vinklar.  det behövs ju inte med de motiven som domkyrkan där erbjuder. jag som aldrig varit där blir mest sugen på att se ordentligt allt vackert där inne. nu är det lite för mörka bilder. din Leica är fullt kapabel att leverera fantastiska foton från interiören där. jag skulle nog släppa den konstnärliga ambitionen och satsa mer på rak dokumentation i det här fallet. jag ser t ex en otrolig väggbonad, men bara en liten del av den. jag vill ju se hela, rakt framifrån och med bättre ljus. krucifixbilden är bara konstig. blommorna inte så intressanta som bakgrunden, osv.

bild nr 4 är nog den bästa, men lite för mörk. men jag antar att om man varit där många ggr så kanske man är lite ointresserad av det uppenbara. för mig dock så är det intressanta suddigt och mörkt. predikstolen verkar ju helt gudomligt vacker, t ex.

gott om vackra motiv därinne. jag vill jättegärna se en serie bra foto på det som ser ut att vara sveriges vackraste domkyrka. jag bor i västerås, vi har en domkyrka här också, och de tjatar om hur hit och dit och bäst och äldst den är, men den är tokful jämfört med det jag kan skönja på de här bilderna.

hoppas du får tillfälle och lust att fota där igen, lite mer dokumenterande....alltid roligast att se nåt speciellt här på forumet. så jag väntar med att googla linkopings domtjörka. jag tror du har både kameran och kunnandet att presentera alla skatterna så att man riktigt njuter av dem.

🙂