Jump to content
Fredrik H

Bildgrupp på Flickr

Recommended Posts

Har ett förslag...

Om vi skapar en grupp på Flickr.

Så kan alla  ha inloggningsuppgifterna dit.

Väl där kan vi ha egna album där vi lägger upp icke privata bilder, tex från utflykter mm

Sen kan vi länka bilderna därifrån om vi vill lägga in dem på forumet.

Vi kan ju själva välja om bilderna ska visas för vänner eller synas för alla på Flickr.

De har 1TB lagring.

Då kan vi ju logga in och se var och ens bilder samlade i album.

Bara en ide

Kanske kunde vara något. Vi får se här i tråden hur stort intresset är. Nu har vi redan Fotogrodan som knappt används.

2 timmar sedan, Fredrik H sade:

Har aldrig använt fotogrodan.

Kan man länka sina bilder därifrån till forumet??

Japp, det kan man. Jag använde den alltid förut men sen låg den i malpåse rätt länge. Men nu är det iaf uppe igen. Robban skulle dock fixa lite med den har han nämnt. Bla saknas det et en liten ruta där man tidigare kopierade länken. Den skulle återkomma så fort han fick tid över.

Som det är nu får man högerklicka på bilden och öppna i ny flik. Där kopierar man bildlänken och klistrar in i forumet mellan IMG taggar. Lite knöligt är det men kanske går det att få tillbaka  rutan med direktlänk.

6 timmar sedan, Rolf sade:

Som det är nu får man högerklicka på bilden och öppna i ny flik. Där kopierar man bildlänken och klistrar in i forumet mellan IMG taggar. Lite knöligt är det men kanske går det att få tillbaka  rutan med direktlänk.

Aha, är det så man ska göra numera. Som du säger så verkar det lite knöligt. Hoppas Robban kan fixa tillbaka länkrutan igen då det blir betydligt smidigare :)

Testar...

Sea on fire

Edit! Jag högerklickade bara på bilden på flickr, och vips så satt den här! Inga IMG taggar behövdes. Klickar man på denna bilden så hamnar man på flickr :) 

Nackdelen är just att man hamnar på flickr i stället för att bilden öppnas i lightboxen. Man lämnar forumet när man klicka på bilden.

4 timmar sedan, Rolf sade:

Nackdelen är just att man hamnar på flickr i stället för att bilden öppnas i lightboxen. Man lämnar forumet när man klicka på bilden.

Där sa du ett sant ord som jag inte tänkte på. Det känns inte riktigt bra tycker jag.

22 timmar sedan, Mona sade:

Testar...

Sea on fire

Edit! Jag högerklickade bara på bilden på flickr, och vips så satt den här! Inga IMG taggar behövdes. Klickar man på denna bilden så hamnar man på flickr :) 

Skärselden! Grymt snyggt foto!