Jump to content
Sign in to follow this  
gerard ohman

sommarhej

Recommended Posts

Det blir inte så mycket organiserat foto just nu. slänger upp lite sånt som hade hamnat på Facebook, om jag haft nåt sånt...:D

1 fet katt vid namn Peps

180710Peps.jpg

2. en mal av nåt slag som mirakulöst lyckats undvika Pepskattmonstret inomhus. jag får inte till varken ljus eller skärpa i PS i efterhand.

180530moth.jpg

3. det ska böjas i tid.  den här gullungen har redan sin egen mobil. mamma slipper hålla koll. 

180626Mobilbarn.jpg

4. min chili växer. just denna tog jättelång tid på sig innan den grodde, nästan två veckor efter att de övriga fröna grott. så kom det upp en liten men bastant planta. ska bli kul att smaka på sen, hoppas den ger lika starka frukter som den ser ut. de första blomknopparna har just dykt upp!

180710chili1.jpg

5. första satsen inlagd gurka. ungerskt recept. det är rostat bröd där längst upp. ger extra god smak. så det så.

180710Gurka.jpg

6. persilja. en kompis förklarade att man kan plantera om de där små skruttbuketterna de säljer på ICA och då slipper man allt bök med att få upp dem från frön....smart så klart.

180710parsley.jpg

1 hour ago, Cope said:

Blir det inte jobbigt att bre smör på mackan när den är alldeles blöt? ;)

hehe....i Ungern där fattigdomen rådde brydde man sig inte. dessutom hade man inte råd med smör.:whistle:

1 hour ago, Ulf Ekström a.k.a Himma said:

Trevliga facebookbilder. Typiskt Conny att bara bry sig om sånt som är ätbart. :lol: själv tycker både jag och Steinar att Peps är bäst.

:D   puss  till  steinar !