Jump to content

Recommended Posts

Hittade fler bilder när jag rotade i arkivet! De har några år på nacken,  men hösten är ju snart här så jag tjuvstartar lite!  :P 

1.

_W2B2436_2048px.jpg

1b. Ändrad färgtemeratur.

_W2B2436_2048px.jpg

2. Samma vatten, men ett annat utsnitt.

_W2B2437_2048px.jpg

Supersnyggt, härliga motiv! Vet inte vilken jag gillar mest egentligen, kompet i ettan är visserligen riktigt nice som Rolf är inne på, men gillar även utsnittet i tvåan. Finfina höstfärger i båda, men WB i tvåan känns däremot lite kallare och det tillsammans med lite fler detaljer att studera bidrar nog till att jag sätter den överst på pall om jag väljer vinnare!:thumbsup:

Men även om det var vackra bilder och hösten kan vara fin hoppas jag det dröjer innan den är här...

Hur snyggt som helst. Jag är också lite kluven angående vilken jag tycker är bäst. Först tyckte jag att bild 2 var bäst men efter ett tag så blev jag tveksam och nu vet jag inte. Jag gillar ju att berget i bakgrunden på den första bilden också är med i bild.

Hmm...dom får dela förstaplatsen :)

Tack killar! Själv gillar jag också att berget är med i ettan, men tycker fallet är snyggare i tvåan. 

Vet inte Jens, WB är samma i båda, jag har till och med synkat alla inställningar i LR så att färgerna skulle bli samma, men kylan på vattnet måste bero på något annat.

Var tvungen att kolla inställningarna igen, och ser att temperaturen är kallare i bild 1. Hade tydligen missat den bocken. Bra att du tänkte på det Jens, det måste jag ändra!

Tack Himma och Farsta! Ja, Norges natur är helt underbar! Fotomotiv precis överallt :P 

Nu gjorde jag lite ändring i temperaturen. Blev det bättre?

_W2B2436_2048px.jpg

1 timme sedan, Jens Nilsson sade:

Jo men nu tror jag det ser rätt så lika ut!:thumbsup:

Det är inte exakt samma färgtemperatur, men detta kändes bra!

1 timme sedan, Rolf sade:

Jag hade velat ha dom intill varandra för att lättare kunna se skillnaden.

Krånglig du ska va´ då:bleh:  Ska fixa!

5 minutes ago, Mona said:

Nu kan du kolla första inlägget ROOOLF!!

Ja, ja... Tvåan känns mer färgneutral så den vinner.

Det ser ganska lustigt ut när man växlar mellan bilderna. På första bilden har du klonat lite grässtrån men inte på andra.

9 minuter sedan, Rolf sade:

Ja, ja... Tvåan känns mer färgneutral så den vinner.

Det ser ganska lustigt ut när man växlar mellan bilderna. På första bilden har du klonat lite grässtrån men inte på andra.

HAHA! Jag visste du skulle se det :D Jag gjorde det snabbt på andra bilden också, men det blev inte lika bra. Bara att göra om-_- Egentligen kvittar det, för det var rätt rörigt över lag, men ibland vill jag ändå städa lite, iaf om den ska upp på väggen..

Det kvittar om dom stråna är där eller ej men det ser lustigt ut om snabbt växlar mellan bilderna. 

Ettan blir nog min favorit också just för helheten. Vattnet bättre i tvåan men hade nog velat ha det ännu mer closeup, nu med halva berget i bakgrunden känns det avhugget. 

Men verkligen fantastisk natur. Saknar vandringar, längesedan jag vandrade. Skall nog ta en kortvandring och tälta med dottern en natt eller två i sommar!

Wow siger jeg også SUPER billeder...vinder nr 1 også fra min side af..det er på tide at tage en tur til Norge...Kan du ikke snart tage afsted ?? :)

On 2018-06-14 at 8:27 AM, sanne sade:

Wow siger jeg også SUPER billeder...vinder nr 1 også fra min side af..det er på tide at tage en tur til Norge...Kan du ikke snart tage afsted ?? :)

Jag hoppas på en tur till hösten, då är där som vackrast :) 

Du är väldigt duktig, Mona och då menar jag inte bara dessa bilder, utan rent generellt. Bryr mig inte om att kora någon vinnare, men jag gillade den första. Skall jag vara lite kritisk, hade jag nog gärna sett lite mer luft i överkant, men annars är det väl inte så mycket att orda om.