Jump to content
Rolf

Strömstare

Recommended Posts

Först vill jag säga att det är synd att du inte fått med det andra benet, nu ser han lite halt ut! Sen verkar vingarna ha låst sig i en konstig position. Benet kunde varit skarpare, men bra komp!!

Skämt å sido! Den här är ju så fantastiskt bra så jag kan faktiskt inte ge annat än MVG+++:wub:  Hur lyckades du med den här bedriften?? Hade du dresserat den?! :rotfl: 

Skall försöka få med båda benen nästa gång, vingarna kan jag inte göra så mycket åt... :rotfl:

Håller med om att benet borde varit skarpt men om jag minns rätt var det rätt långa slutartider och blända ner mer var inte att tänka på.

Bock och tack för MVG+++ Jag önskar jag kunde dressera dom då hade det varit så mycket enklare. :D

21 minuter sedan, Rolf sade:

Skall försöka få med båda benen nästa gång, vingarna kan jag inte göra så mycket åt... :rotfl:

Håller med om att benet borde varit skarpt men om jag minns rätt var det rätt långa slutartider och blända ner mer var inte att tänka på.

Bock och tack för MVG+++ Jag önskar jag kunde dressera dom då hade det varit så mycket enklare. :D

Säg som det är, den är uppstoppad :D 

Wow, vilken bild...helt underbar:wub:

Ska jag ha nåt att peka på så är det möjligen att det är väl mycket luft ovanför pippin, tror att ett annat format hade varit pricken över i:t, typ 5:7 eller 4:8 eller nåt sånt, vad nu de olika formaten har för nuffror...  Men 2:3 har lite mycket luft.. 

Men skit i det, instämmer annars med Mona till fullo!:thumbsup:

...måste vara yoga-ställningen 'Bird of paradise' ! ...eller nå'n annan rejäl stretchövning.
Tillbringar man en massa tid i rinnande, mestadels iskallt vatten så behövs det nog. ;) 

Härlig bild!
Jag gillar ju att se omväxling till rena artbilder så det är full pott här.
Personligen föredrar jag stående bilder i formatet 4:5 så där håller jag med Jens.

Gjorde en 4x5 också, se första inlägget. Att det är mycket luft ovanför pippin beror på att jag inte kan lämna mer under för där finns ett stort fult rör.

Tack Malin! :)

Haha....vad är detta för stenåldersmaskin som har producerat denna bilden??

Allt under 45.3 megapixlar är väl inget att ha:D

Nädå...jag känner mkt väl igen den bilden och bättre än så här kan det väl knappas bli.

Angående formatet så gillar jag den första bäst:wub:

1 hour ago, Cope said:

Haha....vad är detta för stenåldersmaskin som har producerat denna bilden??

Allt under 45.3 megapixlar är väl inget att ha:D

Skit på dig! :sangry_hothead_100-102:

22 minutes ago, Cope said:

Nädå...jag känner mkt väl igen den bilden och bättre än så här kan det väl knappas bli.

Angående formatet så gillar jag den första bäst:wub:

Håller med, jag gillar också den första bäst.

Nu blev det svårt....Velar lite mellan de två versionerna, ett mellanting hade nog varit i min smak, nu blev fågeln en aning liten då det blev mer luft på sidorna...:confused0006:

8 minutes ago, Jens Nilsson said:

Nu blev det svårt....Velar lite mellan de två versionerna, ett mellanting hade nog varit i min smak, nu blev fågeln en aning liten då det blev mer luft på sidorna...:confused0006:

För mig är det solklart, ettans beskärning är bäst.

...jamen, nämen,  menade inte riktigt så... 
 Förtydligar - en 4:5 av version 1 var det som jag (& kanske även Jens?) var ute efter.
Bara kapa lite av höjden på version 1 s a s.  ;)

Kapar jag den mera blir bilden väldigt liten, den är redan croppad ur en liggande bild.

Kanonfin bild med en lugn bakgrund som lyfter fram fågeln fint. Den första versionen är i min mening den bästa. Om man nu tvunget ska klaga på något så är det väl att det är du och inte jag som tagit bilden. :D

Ju bättre fotograf desto färre megapixlar behöver man, det är väl som med sportbilar att ju mindre organ desto häftigare bil.

7 minutes ago, Cope said:

:lol::lol:

Försökte gilla men jag har tydligen fyllt min kvot för idag. 

Helt underbar bild, vilken pose :wub: Tycker klart ettan är bäst av dom två!

Du har inte provat en kvadratisk variant av ettan, kanske skulle funka!?

Tack Mathias. Skär jag ettan mer blir den väldigt liten, jag gjorde en kvadrat med lite mer luft runt om. Tycker själv det blev ganska bra.