Jump to content
Mona

Snäckor (feedback)

Recommended Posts

Har rotat i arkivet idag och hittade då några bilder tagna för 7 år sedan. Dammade av några och redigerade om dem. Hur tycker ni denna blev? Hiss eller diss, kan något göras bättre eller annorlunda för att förbättra den? 

Klicka upp bilden för bättre färgåtergivning mm.

IMG_6813_2048px.jpg

Är det slagsmål eller har dom mysigt...?:D

Jag kan inte komma på nåt egentligen, färgerna är fina och jag gillar utsnittet. Skärpan sitter som en smäck, på närmsta ögonen som sig bör...

Hade kanske önskat något längre skärpedjup så snäckorna kanske varit lite skarpare, men det är en mindre struntsak. 

Fint fotat samt spakat!:thumbsup:

Tack killar, kul att höra hur ni ser den :) 

Tro jag hade f/10 på denna, och jag var väldigt nära, så vet inte om det hade gått att få skalen helt i fokus. Dessa snäckorna är enormt stora! 

Tack att ni tyckte till :)

3 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Nej jag kan inte se något som jag skulle vilja ändra jag ser bara en underbar bild framför mig.

Tack Todde! Vi skrev nog samtidigt! Roligt att du tycker om den :) 

Rent, snyggt och stilrent. Det finns dock en sak som stör mig lite och det är den lilla bruna saken som har klibbat fast på deras nedre del. Men det är en petitess och den kan lika gärna vara där då den var där vid fotograferingstillfället :)

5 minuter sedan, Cope sade:

Rent, snyggt och stilrent. Det finns dock en sak som stör mig lite och det är den lilla bruna saken som har klibbat fast på deras nedre del. Men det är en petitess och den kan lika gärna vara där då den var där vid fotograferingstillfället :)

Tack Conny! Den där lilla saken är nog en bit från ett visset löv eller nåt! Känner att jag inte vill klona bort den heller, annars har jag inga problem med sånt, men här får den vara kvar. Tror inte jag får det snyggt om jag försöker klona. Det blir väl så när dom "rullat runt i sänghalmen" :D 

Ser heller inget jag direkt vill ändra på, skärpedjupet som redan nämnts men det är svårt vid dessa avbildningsskalor.

15 minuter sedan, Rolf sade:

Ser heller inget jag direkt vill ändra på, skärpedjupet som redan nämnts men det är svårt vid dessa avbildningsskalor.

Tack Rolf! Nä, macro är ju macro, så suddet får jag leva med :D Det stör faktiskt inte mig det minsta!

19 timmar sedan, Mona sade:

Tack Conny! Den där lilla saken är nog en bit från ett visset löv eller nåt! Känner att jag inte vill klona bort den heller, annars har jag inga problem med sånt, men här får den vara kvar. Tror inte jag får det snyggt om jag försöker klona. Det blir väl så när dom "rullat runt i sänghalmen" :D 

Det gör du rätt i. Jag hade också låtit den vara kvar😃👍

Jag tycker att det är ett kalasfoto. Inte något att klaga på. Skärpan på ögonen/spröten och kropparna sitter som den skall. Kanske att jag skulle velat ha det vänstra skalet något mörkare men vet inte om det går att fixa på ett bra och naturligt sätt. Ett riktig kodakmoment som du fångat utmärkt!