Jump to content
Cope

Eventuell forumträff 2018!

Recommended Posts

Jag och Mona har pratat om en eventuell forumträff.

Då vi har haft flertalet träffar på Hovs Hallar så är det kanske dags att byta plats.

Och då det är lite sent påkommet med en forumträff nu så är det kanske bäst att ha en sensommarträff så semesterperioden inte behöver störas av ännu en aktivitet?

Vi pratade om att ha en träff någonstans i Gbg's skärgård, tex att röra oss i området Hönö, Öckerö och Fotö.

Vi är dock lite osäkra och vill gärna ha hjälp med förslag på platser som har något att erbjuda för dom flesta fotografiska inriktningar.

Kom gärna med förslag i denna tråden.

Conny / Mona

Öarna låter som en bra idé, där finns mycket att fota både natur och fågel. Vill vi starta riktigt tidigt kunde vi börja i Jonsered och fota bäver?

15 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Detta låter spännande. :)

Kul....du har inga platser på lager som kan tilltala dom flesta inriktningar av fotografering?

32 minuter sedan, Cope sade:

Kul....du har inga platser på lager som kan tilltala dom flesta inriktningar av fotografering?

Ishallen på Öckerö är väl det enda som jag har fotat i de trakterna och det ska ni veta att det är inte den vackraste ladan i världen precis.

27 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Ishallen på Öckerö är väl det enda som jag har fotat i de trakterna och det ska ni veta att det är inte den vackraste ladan i världen precis.

Haha....jag tänkte på helt andra platser på andra ställen som lämpar sig för fotografering för flertalet....🙂

Det kanske kan vara en plan. Att husera i Jonsered på förmiddag/tidig eftermiddag och sen tillbringa resten av dagen ute på öarna??

Jag tror det bästa blir om vi börjar tidigt i Jonsered och sedan drar oss mot öarna. Då får vi ljuset åt "rätt håll" 

Det låter vettigt och som en bra plan :)

Sen kanske dom långväga gästerna inte dyker upp i ottan. När vi har träffats vid Hovs Hallar så har medlemmarna trillat in lite allteftersom :)

Och jag kan misstänka att jag själv är en sån som trillar in under den tidiga förmiddagen :)

Då det inte har kommit in fler förslag så kör vi på Jonsered och någonstans på öarna Hönö, Öckerö och Fotö framåt eftermiddagen.

Jag startar en omröstningstråd med lite olika tidsalternativ imorgon.