Jump to content

Recommended Posts

27 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Snyggt! Ettan är lite bättre rent kompositionsmässigt i å med att du är nere i ögonhöjd med flygfäet (bromsen). Däremot verkar den stackaren ha problem med mjäll han borde testa head&shoulders. :lol:

Tack! Ja den där balkongen fjällar av sig, men att den fjällar SÅ små partiklar tycker jag är konstigt. :)

Hoppas ingen såg mig, måste ha sett skoj ut när jag låg med halva kroppen inomhus och andra halvan ute! :)

51 minuter sedan, Mathias sade:

Ja det här har du utfört bra :thumbsup: Tycker nog att ettan är strået vassare!

Tack! Nästa gång ska jag be flugan vända på sig så jag kan få en bild rakt framifrån.

48 minuter sedan, Cope sade:

Snyggt och jag håller med föregående talare:thumbsup:

Tack Conny!

Snyggt Todde, mycket bra jobbat!:thumbsup:

Om det är mina bilder som är en slags måttstock så känner jag mig hedrad, kul om man är en förebild för nån i alla fall här i världen...^_^

Gillar också kompet bäst i ettan, och man ser tydligt pollenkornen och en del av fasetterna, men det jag gillar mest i tvåan är alla detaljer i vingen närmast i bild!:)

16 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Fina båda två :thumbsup:

Tack, visst är dom! Har en förkärlek till flugor på grund av deras coola ögon.

9 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Snyggt Todde, mycket bra jobbat!:thumbsup:

Om det är mina bilder som är en slags måttstock så känner jag mig hedrad, kul om man är en förebild för nån i alla fall här i världen...^_^

Gillar också kompet bäst i ettan, och man ser tydligt pollenkornen och en del av fasetterna, men det jag gillar mest i tvåan är alla detaljer i vingen närmast i bild!:)

Klart du är en förebild med dina makros när jag försöker få till det.

Tack! Jag är helsåld på bägge pga att jag kom så nära och fick med så mycket OCH att man nu kan ana facettögonen. När jag ser dom klart och tydligt är jag nog nöjd hoppas jag. :)

14 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Klart du är en förebild med dina makros när jag försöker få till det.

Tack! Jag är helsåld på bägge pga att jag kom så nära och fick med så mycket OCH att man nu kan ana facettögonen. När jag ser dom klart och tydligt är jag nog nöjd hoppas jag. :)

Jag brukar också försöka ha som mål att ögonen ska bli skarpa, men i bland lyckas jag inte helt och hållet då skärpedjupet är så kort och man kanske står i en obekväm position t  ex. Man kanske inte alltid hinner kolla hur bilden blir, man kanske bara får en eller två chanser innan krypet går sin väg... Men i bland tar jag även med en sån bild, om resten av insekten blir tillräckligt bra, men då kanske jag inte beskär lika hårt som jag annars skulle ha gjort.:)

18 minuter sedan, Jens Nilsson sade:

Jag brukar också försöka ha som mål att ögonen ska bli skarpa, men i bland lyckas jag inte helt och hållet då skärpedjupet är så kort och man kanske står i en obekväm position t  ex. Man kanske inte alltid hinner kolla hur bilden blir, man kanske bara får en eller två chanser innan krypet går sin väg... Men i bland tar jag även med en sån bild, om resten av insekten blir tillräckligt bra, men då kanske jag inte beskär lika hårt som jag annars skulle ha gjort.:)

Här blev det bara dessa två bilderna. Sen stack den. Så jag är nöjd med resultatet. 😃