Jump to content
Mona

Går i Sonytankar

Recommended Posts

Jag börjar nu snöa in rejält på en ny Sony A7 III! En riktigt grym kamera med många användbara finesser. Även grym på höga ISO. För att få nytta av Canongluggarna behöver man en adapter, och Sigmas är enligt många bäst OCH billigast. Adaptern funkar inte bra med alla objektiv, men ändå väldigt många. Tyvärr ingen bra kombo med 100-400, men kanon på fasta gluggar. Tanken är att ha den som andrakamera, för överge Canon kan jag så klart inte :P 

Dessa bilderna är tagna med min Sony a7, Sigmas adapter och en Canon 50/1,2L. Med denna gluggen så blir bilderna skarpare än t o m med Canon på största bländare! 

Kameran har också något som heter eye focus och är suveränt bra. Blir skarpa ögon varje gång :)

I tanken är affären redan gjord, men inte i plånboken :( 

_DSC8776_2048px.jpg

2.

_DSC8784_2048px.jpg

1 timme sedan, Martin sade:

Riktigt skarpa och fina grejor! Kul med funderingar på nytt!

Det är förvånansvärd hur bra den där Sigma adaptern fungerar. Jag kan ju inte köpa ett annat system och börja byta gluggar, så kul om man för en hyffsat billig peng kan koppla ihop de båda systemen. Inget är bestämt ännu, för en ny 5D hägrar ju också! Canon ska komma med en spegellös fullformat om något år, eller kanske tidigare, ingen vet! så kanske värt att vänta på.