Jump to content
ToddeSwe

Insekter på menyn idag också. II

Recommended Posts

3 minuter sedan, Odie (Thomas) sade:

Dessa var riktigt fina, att du kunde glömma dessa. :thumbsup::thumbsup:

Tack, inte en aning :) tog väl kanske dom som stack ut först...

1 timme sedan, Cope sade:

Sweet Todde:wub:

Tack!

1 timme sedan, Jens Nilsson sade:

Snyggt, ettan är riktigt vass!:thumbsup::thumbsup:

Tack, du kanske har märkt att jag hittills inte fått en enda bild på en spindel i den naturliga posen. :) Alla hänger på något konstigt vis.

1 minute ago, ToddeSwe said:

...  Alla hänger på något konstigt vis.

...det är deras naturliga poser!  Typ... ;)
Nr 1 är SUPERfin!

1 minut sedan, A-L sade:

...det är deras naturliga poser!  Typ... ;)
Nr 1 är SUPERfin!

Tack!!

Okej, jo det är väl så men jag skulle vilja ha en som går på golvet och ser läskig ut! Eller på ett träd eller löv. Någon har jag ju fått nu på senare tid men inte så som Jens.

21 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Ettan är grymt läcker. :thumbsup:

Tack Ulf! Ser fram emot en som går på marken och lite större. Hittar bara buskspindlar (bortsett från dom där den 11/5 tror jag det var). Får nog läsa på vart man kan hitta spindlar. :)

Jag brukar oftast bara gå ut helt förutsättningslöst när jag letar insekter och småkryp, ser jag en fluga försöker jag fota den, blir det en spindel så blir det. Letar jag efter något speciellt blir det oftast ingen bild alls....

Senare mot slutet av sommaren brukar man ju kunna hitta åtminstone halvstora korsspindlar i var och varannan buske, men än är dom rätt små och få till antalet.:)

Øv for den ..de ser nu ikke ret hyggelige ud ..men nr 1 super god skarphed..bruger du manuel eller hvordan stiller du skarphed når du skal tage sådanne et billede ?

On 2018-05-18 at 9:14 AM, Jens Nilsson sade:

Jag brukar oftast bara gå ut helt förutsättningslöst när jag letar insekter och småkryp, ser jag en fluga försöker jag fota den, blir det en spindel så blir det. Letar jag efter något speciellt blir det oftast ingen bild alls....

Senare mot slutet av sommaren brukar man ju kunna hitta åtminstone halvstora korsspindlar i var och varannan buske, men än är dom rätt små och få till antalet.:)

Ja saker och ting blir aldrig som man tänkt sig. :)

Man får se det som så att man har det kvar att göra.

On 2018-05-18 at 10:39 AM, sanne sade:

Øv for den ..de ser nu ikke ret hyggelige ud ..men nr 1 super god skarphed..bruger du manuel eller hvordan stiller du skarphed når du skal tage sådanne et billede ?

Tack Sanne! Jag har provat mig fram och just nu kör jag med autofokus och continuesly så den söker fokus hela tiden. 

Jag har fått bäst resultat med denna metoden. 

4 minuter sedan, Fredrik H sade:

Hatar spindlar men dessa är fina :thumbsup: Numero uno:thumbsup:

Tack Fredrik, det var ett mycket bra betyg från en som inte gillar att se på spindlar. 

2 hours ago, ToddeSwe said:

Tack Sanne! Jag har provat mig fram och just nu kör jag med autofokus och continuesly så den söker fokus hela tiden. 

Jag har fått bäst resultat med denna metoden. 

Det må jeg prøve :)

41 minuter sedan, sanne sade:

Det må jeg prøve :)

Man får prova sig fram till det som passar en bäst tror jag. Har även testat att ställa fokus manuellt och röra mig fram och tillbaka med kroppen men det blev mer bilder ur fokus med den tekniken för mig. Fast allt kanske är en träningssak...

10 hours ago, ToddeSwe said:

Man får prova sig fram till det som passar en bäst tror jag. Har även testat att ställa fokus manuellt och röra mig fram och tillbaka med kroppen men det blev mer bilder ur fokus med den tekniken för mig. Fast allt kanske är en träningssak...

Prøvede i dag men synes ikke jeg kunne få den til at have fokus det rette sted..

22 minuter sedan, sanne sade:

Prøvede i dag men synes ikke jeg kunne få den til at have fokus det rette sted..

Man får träna lite, men det kan ju vara så att detta sättet inte passar dej. Jag vet ingen som gör som jag så det går väl emot vad de flesta gör. :)